Hej!
Jeg har fået et problem med vores noget ældre stationære pc med windows xp.
Computeren har hidtil kørt upåklageligt, men efter vores søn blev sur over at vi tit glemte at slukke for den, og derfor gik ind og ændrede opsætningen til at den selv skulle slukke efter en vis given periode uden brug, er det ikke længere muligt at starte op igen.
Selve pc'en starter som den plejer, der kommer de sædvanlige ram tests eller hva det nu er, der kort vises sammen med teksten om at man kan trykke alt +f1for at vælge styresystem, osv.
Når så windows plejer at komme med sit opstarts/ indlæser-vindue så kommer der i stedet bare en sort skærm( ikke helt sort, man kan se forskel på om skærmen er tændt eller slukket) herefter sker intet.......Hvis jeg i stedet forsøger at trykke på alt + f1 i opstarten, kommer jeg til billedet hvor man kan vælge 1:fejlsikret tilstand 2: ft med komandopromt 3: ft med internet adgang... uanset hvilken af disse jeg vælger bliver skræmen sort på nær nederst i skærmen hvor der ganske kort løber nogle meget hurtige linier, som om der indlæses noget... derefter bliver skærmen helt sort og med en lille hvis markør i øverste venstre hjørne, der står og blinker.
Præcis som i DOS i gamle dage. eneste forskel herfra er, at man ikke kan skrive nogen komandoer, det er som tastaturet ikke længere virker. eneste reaktion er, hvis man fysisk trykker på tænd/sluk knappen eller direkte på genstartknappen....
Jeg har sygt mange dokumenter og billeder jeg super gerne vil bevare, kan jeg rette fejlen og/eller kan jeg tilslutte hard disc'en til en anden pc og flytte billederne før jeg forsøger at få den op at køre igen....Hvad skal jeg gøre???
Forøvrigt Mange Tak for en hjemmeside, den er jeg meget begejstret for, her er mange gode svar herinde....
Venlig hilsen Webdancer