Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf Egon » tirs mar 17, 2009 16:13

Jeg er ny bruger af Thunderbird og kører Thunderbird via Hotmail.
Spørgsmål: Når der i nederste venstre hjørne annonceres, at der er en meddelelse på vej, så tager det ca. 1 min. før den fremkommer. Er det normalt? (i Outlook kommer meddelelserne promte)
Egon

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 17, 2009 16:22

Jeg har ikke selv meddelelserne slået til. Står der, at en mail er på vej, eller at den er kommet?

Hvis den er på vej, vil ventetiden sikkert afhænge af, hvor stor mailen er. Og hvis der står, at der er kommet en ny mail, skulle den gerne være klar, når meddelelsen vises.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf meretejo » ons mar 18, 2009 10:02

God dag!

Jeg har netop hentet Thunderbird og installeret den, og jeg printet hele Ludvigs "Trin for trin" anvisning ud. Den er jo for så vidt forholdsvis nem at følge, men når jeg kommer til det punkt med at skrive adgangskoden, er jeg ude at svømme.

Da jeg i sin tid oprettede netforbindelse og Outlook Express var det hos TDC (nu You See) og den har jeg da ikke gemt, for den lavede jeg jo om til min egen kode, som jeg selvfølgelig godt kan huske, men den vil Thunderebird ikke godtage.
Så hvad gør jeg nu? :?

Venlig hilsen
Meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » ons mar 18, 2009 10:17

Så kan du bruge Mail PassView til at se hvad dit brugernavn og password er.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf meretejo » ons mar 18, 2009 12:10

Klattrup skrev:Så kan du bruge Mail PassView til at se hvad dit brugernavn og password er.

Hej Klattrup.
Tak for dit svar. Jeg har været inde på det link du henviser til, men det kan jeg desværre ikke finde ud af.

Er der, på den side man kommer ind på, et program, som man skal downloade? og i givet fald hvilket?

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » ons mar 18, 2009 12:25

Hej

Du skal rulle ned til "Feedback" som vist på billedet, og downloade en af de to filer under det

mailpassview.png
mailpassview.png (8.46 KiB) Vist 7673 gange

Det er nok nemmest med den nederste (mailpv setup.exe) da den har installeringsprogam i sig (den anden er bare en zip-fil der skal udpakkes) men begge er samme program
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf meretejo » ons mar 18, 2009 19:06

Klattrup skrev:Hej

Du skal rulle ned til "Feedback" som vist på billedet, og downloade en af de to filer under det

mailpassview.png

Det er nok nemmest med den nederste (mailpv setup.exe) da den har installeringsprogam i sig (den anden er bare en zip-fil der skal udpakkes) men begge er samme program

Hej igen.

Igen mange tak for svar.
Jeg forsøgte via "Feedback" først at gå ind i det øverste link: "Download Mail PassView in Zipfile (mailpv.zip)
Jeg downloadede så et program fra den viste hjemmeside med en zipfile, som jeg "unzippede" og da jeg så ville åbne det program der vistes, stod der, at jeg ikke havde adgang til at anvende programmet. I mit forsøg på dog at komme ind i programmet, lagde der sig en DOS-mappe på skrivebordet. Så ville jeg fjerne zipmappen igen, men fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre. Så systemgendannede jeg, og blev så af med DOS-mappen, og så lykkedes det endelig at få fjernet de andre udpakkede mapper og programmer.
Så jeg må jo have bøvlet gevaldigt i det og burde have læst din anvisning noget mere omhyggeligt. :roll:
Du skriver jo netop, at det nok er nemmest med det nederste link

Nu tænker jeg på at åbne det underste link der hedder: Download MailPass Wiew with install/uninstall Support og melder tilbage, hvordan det går.
Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf meretejo » ons mar 18, 2009 19:40

meretejo skrev:
Klattrup skrev:Hej

mailpassview.png

Hej igen.

Igen mange tak for svar.
Jeg forsøgte via "Feedback" først at gå ind i det øverste link: "Download Mail PassView in Zipfile (mailpv.zip)
Jeg downloadede så et program fra den viste hjemmeside med en zipfile, som jeg "unzippede" og da jeg så ville åbne det program der vistes, stod der, at jeg ikke havde adgang til at anvende programmet. I mit forsøg på dog at komme ind i programmet, lagde der sig en DOS-mappe på skrivebordet. Så ville jeg fjerne zipmappen igen, men fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre. Så systemgendannede jeg, og blev så af med DOS-mappen, og så lykkedes det endelig at få fjernet de andre udpakkede mapper og programmer.
Så jeg må jo have bøvlet gevaldigt i det og burde have læst din anvisning noget mere omhyggeligt. :roll:
Du skriver jo netop, at det nok er nemmest med det nederste link

Nu tænker jeg på at åbne det underste link der hedder: Download MailPass Wiew with install/uninstall Support og melder tilbage, hvordan det går.
Mvh
meretejo

Nu er jeg her igen. Jeg har været inde på hjemmesiden i nr. 2 link du sendte og downloadet et installations program:
mailpv setup. Men når jeg forsøger at installere det, får jeg dette svar:
Product information is not available in this Zip file.

så nu tror jeg, at jeg opgiver indtil videre.

Tak ellers for hjælpen. Jeg forstår åbenbart ikke at bruge den. :cry:

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » tors mar 19, 2009 17:19

ikke at jeg forstår hvorfor det ikke virker ved dig, men jeg kender skam også et andet program der kan finde brugernavn og password fra Outlook Express, det program hedder SIW (jeg foreslår at downloade den der hedder "SIW with installer")
i SIW skal du kigge under 'Software' -> 'Secrets' efter 'Outlook Express Account'
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf meretejo » lør mar 21, 2009 13:25

Klattrup skrev:ikke at jeg forstår hvorfor det ikke virker ved dig, men jeg kender skam også et andet program der kan finde brugernavn og password fra Outlook Express, det program hedder SIW (jeg foreslår at downloade den der hedder "SIW with installer")
i SIW skal du kigge under 'Software' -> 'Secrets' efter 'Outlook Express Account'

Hej Klattrup.
Undskyld det sene svar, som har sine årsager.
Jeg brugte dit medsendte link. SIW og det lykkedes at installere det og bruge det.
Det visste forskellige udagever af mine opstillinger til Outlook express og i samtlige havde jeg det samme kodeord *********
Og så blev jeg bare bekræftet i, at det var det samme, som det jeg ville bruge, når jeg installerede Thunderbird.
Så fjernede jeg alle spor af den tidl. installering af Thunderbird (ifølge Thunderbirds egen vejledning, som lykkedes meget fint,) og så installerede jeg en helt ny og frisk Thunderbird og fulgte nøjagtigt Kim Ludvigsens "manual" for installationen af Thunderbird. Men når jeg bliver bedt om adgangskode, og jeg skriver den jeg fandt i SIW, bliver jeg oplyst om, at den er forkert.
Jeg ville jo gerne have en e-mailadresse i Thunderbird, så der kunne skrives til mig i dette program, men det vil ikke lykkes, som jeg ønsker det.
Jeg får godt nok oprettet selv mail-programmet, og jeg kan også sende mails fra det.
Men der kan ikke skrives til det ifølge min opsætning.
Jeg må nok nøjes med mit gamle OE.
Er det ikke muligt at have begge mailprogrammer - både OE og Thunderbird?

Mvh og god weekend
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » lør mar 21, 2009 13:36

Jeg sidder lige og spekulerer på om det kan være et antivirus program der hindrer modtagelse af mail i din thunderbird.

Jeg er selv yousee kunde, og har mailkonto fra yousee i thunderbird, hvor det fungerer uden problemer.
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 21, 2009 15:01

meretejo skrev:Men når jeg bliver bedt om adgangskode, og jeg skriver den jeg fandt i SIW, bliver jeg oplyst om, at den er forkert.

Som Klattrup skriver, kan andre programmer nogle gange genere, men jeg tror nu ikke, det er tilfældet her. Når du får en fejlmeddelelse, der siger, at der er fejl i brugernavn eller adgangskode, så er det fordi, der er fejl i brugernavn eller adgangskode.

Hvis du indtaster den rigtige kode, må det altså være brugernavnet, der er forkert.

Har du importeret indstillingerne fra Outlook Express, eller har du selv indtastet kontooplysningerne? Hvis du selv har indtastet, kan du være kommet til at indtaste brugernavnet i et forkert felt (det er ikke usædvanligt). Prøv at tjekke:

Menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér Serverindstillinger til venstre => tjek, om brugernavnet er korrekt. Jeg ved ikke med yousee, men med et almindeligt TDC-abonnement, er det et tal, der normalt starter med 12000.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf meretejo » lør mar 21, 2009 18:01

Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:Men når jeg bliver bedt om adgangskode, og jeg skriver den jeg fandt i SIW, bliver jeg oplyst om, at den er forkert.

Som Klattrup skriver, kan andre programmer nogle gange genere, men jeg tror nu ikke, det er tilfældet her. Når du får en fejlmeddelelse, der siger, at der er fejl i brugernavn eller adgangskode, så er det fordi, der er fejl i brugernavn eller adgangskode.

Hvis du indtaster den rigtige kode, må det altså være brugernavnet, der er forkert.

Har du importeret indstillingerne fra Outlook Express, eller har du selv indtastet kontooplysningerne? Hvis du selv har indtastet, kan du være kommet til at indtaste brugernavnet i et forkert felt (det er ikke usædvanligt). Prøv at tjekke:

Menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér Serverindstillinger til venstre => tjek, om brugernavnet er korrekt. Jeg ved ikke med yousee, men med et almindeligt TDC-abonnement, er det et tal, der normalt starter med 12000.

Hej Kim.

Tak for dit svar.
Du skriver i din vejledning om installationen af Thunderbird (som jeg har print af) på side 2 af 7, 2. afsnit: "Du kan vælge om Thunderbird skal være dit standard mailprogram"! Her ønsker jeg at svare Nej - foreløbig - og markerer ikke "Vis ikke dette svar igen". Så skriver du: "Selvom du har valgt at importere oplysninger fra Outlook eller OE, skal du af sikkerhedshensyn indtaste din adgangskode til mailkontoen, den første gang Thunderbird kobles på serveren." Mener du da, den samme adgangskode, som jeg har i mit nuværende Outlook Express?
Når jeg går i "Egenskaber" til min OE konto og klikker på Serveren, kan jeg konstatere, at der hvor der står "Kontonavn, der står mit 12cifrede kundenr. og "Adgangskoden", der vises med prikker, er den der vises i "SIW" og det samme skriver i første visning af Thunderbird. Men desværre, det virker ikke. Jeg ved ikke mine levende råd, jeg har den samme adgangskode, som jeg har brugt altid i OE.
Kan man undlade at importere oplysninger fra Outlook Express til Thunderbird?
Vil det gøre nogen forskel.

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 21, 2009 18:25

meretejo skrev:Mener du da, den samme adgangskode, som jeg har i mit nuværende Outlook Express?

Ja. Og hvis du har importeret fra Outlook Express, så bør brugernavnet også være korrekt. Men tjek for en sikkerheds skyld lige i kontoindstillingerne, som jeg skrev.

Hvis du har dit 12-cifrede brugernavn ud for Brugernavn, så har Ivan Klattrup nok ret i, at det er noget andet, der driller.

meretejo skrev:Kan man undlade at importere oplysninger fra Outlook Express til Thunderbird?
Vil det gøre nogen forskel.

Man kan sagtens undlade at importere, så skal man blot oprette kontoen manuelt. Det vil sandsynligvis ikke gøre en forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne