skrift størrelse - skrærm

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

skrift størrelse - skrærm

Indlægaf hama » søn jan 18, 2009 13:46

Hej kim - er der nogen mulighed for at få en større skrift størrelse på skærmen - som både gælder outlook ekspress ( ikke når jeg henter og skriver mails) og for så vidt også din side, måske er det ikke kun synet som er blevet dårligere måske også hukommelsen, for jeg kan i hver tilfælde ikke huske om man kan :)
hama

Re: skrift størrelse - skrærm

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 18, 2009 14:03

Du har to muligheder: Enten kan du indstille skærmen, så al tekst bliver større - det vil gælde tekst i alle programmer og fx også tekststørrelsen på ikonerne på skrivebordet. Eller du kan indstille teksten individuelt i de enkelte programmer, så du fx kan få større tekst på hjemmesider, uden at du også får større tekst i tekstbehandlingsprogrammet.

Hvis du fortæller, hvilket løsning du vil bruge, kan du få nærmere anvisninger. Men det kræver, at du fortæller lidt om, hvad du bruger. Hvis du vil ændre for alle programmer, så fortæl om dit styresystem. Hvis du vil ændre i individuelle programmer, så fortæl hvilke programmer.

P.S. De fleste browsere benytter vist samme genvej til ændring af tekststørrelsen eller lave zoom på en hjemmeside. Prøv at bruge genvejene Ctrl++ (Ctrl og et plustegn) og CTRL+- til at gøre teksten større eller mindre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » søn jan 18, 2009 18:43

hej igen
Det virkede fint med ctrl + på din side men ikke på oversigten af mails i outlook ekspress, jeg har xp
hama

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 18, 2009 18:51

Jeg har ikke adgang til en Outlook Express, men prøv at se, om ikke du har et menupunkt der hedder Tekststørrelse eller noget i den stil under menupunktet Vis. Ellers må vi håbe, at andre herinde kan hjælpe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » søn jan 18, 2009 19:07

nej ikke hvad jeg kan finde, så jeg venter :)
hama

Indlægaf Karl Erik » man jan 19, 2009 17:03

Under menupunktet Vis > Tekststørrelse kan du ændre størrelse på teksten i dine mails. Jeg kan ikke finde en måde at ændre teksten i selve programmet.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt