Jan skrev:Jeg tror ikke jeg har udtrykt mig helt klart. I HTML siden ændrede navnet på det stilark som skulle benyttes. Jeg har stadig to forskellige stilark. Det gamle sletter jeg når jeg har fået ændret alle siderne.
Jeg havde kun taget et hurtigt kig. Problemet er, at stilklasserne ikke hedder det samme i de to stilark. Siden leder fx efter en id-stil, der hedder container, men den er ikke i mit stilark. Der er i stedet en stilklasse, der hedder side. Det samme med overskriftsboksen, der hedder henholdsvis header og logo.
Det nemmeste/bedste vil nok være at kopiere indholdet fra den gamle side og indsætte det i min skabelon. Ellers skal du ind i sidens kildekode eller i stilarket og ændre så de to ting passer sammen, det kræver lidt nørderi.
Et eksempel:
I kildekodevisning, find tagget <div id="container"> og lav det om til <div class="side">.
Alternativt (og det er jo nok nemmere, fordi du så kun skal rette i én fil) skal du åbne css-editoren og i stilark.css omdøbe id-stilen
#container til
.side.
Men som sagt er det ikke kun container/side, der skal ændres. Det gælder alle stile, der ikke har samme navn.
Jan skrev:Ved du i øvrigt om KompoZer findes med Finsk sprog?
Det ser ikke sådan ud. Du kan finde de forskellige oversættelser her (man skal dog ikke hente den danske version fra den side):
http://kompozer.net/l10n/Jan skrev:Er, eller bliver, dit hæfte om KompoZer oversat til andre sprog?
Det vil jeg da håbe
Der er ingen planer om det i øjeblikket. Mit forlag har aftaler med forlag i andre lande, og det er så op til de andre forlag, om de vil oversætte og udgive hæftet. Men som sagt, er der endnu ingen af dem, der har vist interesse, så der kommer i hvert fald ikke en oversættelse inden for de næste tre måneder.
Mvh.
Kim Ludvigsen