mvh. klaus
Kim Ludvigsen skrev:Jeg er påp vej ud ad døren, så bare lige kort:
Du har problemer med bredden og placeringen af nogle af dine elementer, fx er teksten centreret ud fra en stor bredde, så den kommer til at hænge halvt ude af skærmen i nogle skærmopløsninger.
Jeg vender tilbage senere i dag med løsningsforslag.

Kim Ludvigsen skrev:Du har et problem med brugen af stilark. Du har angivet et en jpg-fil som stilark, og det går ikke. Det betyder, at nogle stile ikke påføres siden.
Samtidig har du en del stile angivet som inline stile, dvs. direkte på de forskellige elementer. Du kan med fordel flytte disse ud i et eksternt stilark, så de kan genbruges på alle siderne. Dette er dog ikke helt nemt, hvis du ikke har tjek på brugen af stilark og stilklasser.
Du har nogle dl- og dt-koder som med fordel kan udskiftes/fjernes, men det kræver en større ændring, så jeg nøjes i stedet med at angive den nemme løsning.
Sådan retter du fejlen med den forskudte tekst:
Indlæs siden i KompoZer
Skift til kildekodevisning
Find linjen med:
margin-left: 270px; width: 927px;
og slet det - hos mig er det linje 65.
Du kan evt. ændre:
text-align: justify;
i samme linje til:
text-align: center;
Det centrerer teksten, omend ikke på helt samme måde som i øjeblikket.
Find linjen med:
<dl style="margin-left: 17px; width: 1197px;">
og slet breddeangivelsen, så linjen ser således ud:
<dl style="margin-left: 17px;">
Hos mig er det linje 60.
Find linjen med:
<dd style="text-align: left; margin-left: 533px; width: 664px;">
og slet margin og breddeangivelse, og ændr samtidig justeringen, så ovenstående ser således ud:
<dd style="text-align: center;">
Hos mig er det linje 87
Der er stadig et potentielt problem med en for bred kasse, omend det vist ikke kan ses i øjeblikket.
Hov, jeg ser lige, at du også har indhold på undersiderne - jeg troede kun, det var en enkelt prøveside, du havde lavet.
Måske det er nemmest at starte forfra, og så lave en side fra bunden, der virker. Og når du har den, så bruge den som udgangspunkt til de andre sider. Og overvej at bruge et eksternt stilark.
Jeg har lavet nogle skabeloner, du kan evt. bruge skabelonen 1-1-1-1 som udgangspunkt.
Det er den her, hvor der medfølger et grydeklart eksternt stilark, som du kan bygge videre på:
Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne
Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster