Måske en opdatering af driveren til lydkortet vil hjælpe.
Nogle lydkort-producenter tilbyder desuden programmer til opsætningen af lydkortet. Du kan starte med at tjekke, om du allerede har sådan et installeret, og ellers prøve om du kan hente et på producentens hjemmeside. Den slags programmer følger ofte med, når man henter en driver.
Jeg vil tro, at Dell har rimelig styr på de benyttede komponenter, så mon ikke de har ret. Men det ser ud til at være en ældre sag, din computer. Det er i hvert fald nogle gamle drivere.
Ja jeg har det samme indtryk af deres check på tingene. De har bare stoppet med at opdatere driver til GX260. Ja den er gammel. Men den skal bruges til at køre softwaren til forskelligt hardware, som jeg har.
Men jeg vil lige teste med et Creative CT4810 lydkort, for at se om det er bedre med dette.
Undskyld, jeg skulle også have spurgt dig, hvilke muligheder du har for in.
I øjeblikket optager du fra wave - hvilket er outputtet til højtalerne. Spørgsmålet er, om du har mulighed for at vælge line in. Prøv dig evt. frem med de forskellige muligheder i drop down'en.
Jeg ved desværre ikke, hvordan du får det til at virke. Om ikke andet kan du slå systemlyde fra, mens du optager, så du ikke pludselig får en eller anden uvedkommende lyd midt i musikken.
Hvis du har en nyere computer, kan du evt. bruge den i stedet til at optage musik.
Der er ikke noget at gøre ved det Kim. Men jeg fik da det vigtigste testet, og det var mit RLC meter til at måle modstande, kondensatorer samt spoler. Ja jeg har nyere computer her, og kan prøve den. Den kører Windows 7 Ultimate 64bit. Hvordan slår jeg i XP systemlyde fra ?.