af Kim Ludvigsen » søn maj 16, 2010 15:37
Det undrer mig, at KompoZer tillader fejlene. Det er ikke noget, du har tilføjet manuelt?
Højrekliks-scriptet vil jeg anbefale, at du bare smider ud. Den slags virker alligevel ikke ordentligt, og selve tanken med at bruge dem er forfejlet. Hvis du ikke vil have, at andre skal kunne kopiere dit materiale, så lad være med at lægge det ud på internettet.
Jeg kan ikke se, hvad formålet er med scriptet til at placere en cookie, så jeg ved ikke, hvor brugbart det script er. Og jeg ved ikke, hvor du finder et mere moderne, der kan det samme.
Bogmærke-scriptet kan du finde i en mere moderne udgave på min hjemmeside, men det kræver, at du kigger i kildekoden og selv finder scriptet. Og du skal så også udskifte stjernebilledet med en tekst.
Lad være med at hente flere scripts fra den pågældende hjemmeside. Hvis de tilbyder disse stærkt forældede scripts, er resten nok heller ikke værd at samle på.
Det er selvfølgelig ikke nemt at vide, om et script er forældet, hvis man ikke har styr på JavaScript, men der er et par ledetråde. Et JavaScript skal starte med <script type="text/javascript">.
Hvis de starter med <script language="javascript"> som dine, så kan du roligt regne med, at de er minimum 10 år gamle, eller at vedkommende, der har lavet dem, stadig lever i forrige årtusinde. Det samme gælder typisk, hvis de indeholder koden "document.all".
Mvh.
Kim Ludvigsen