Side(r) melder fejl!

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Side(r) melder fejl!

Indlægaf wolff » lør maj 15, 2010 22:51

Hej Kim.

Kan du hjælpe mig med at fortælle hvad fejlen er på nogle af mine sider. http://majlw.net16.net
Her er hvad jeg får afvide fejlen er: Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0; InfoPath.2)
Tidsstempling: Sat, 15 May 2010 21:48:25 UTC

Meddelelse: Der er en syntaksfejl
Linje: 29
Tegn: 1
Kode: 0
URI: http://majlw.net16.net/louises-slaegt.html er bla. en af siderne!

På forhånd tak for din hjælp
PFT.

Wolff
wolff

Re: Side(r) melder fejl!

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 15, 2010 23:06

wolff skrev:Kan du hjælpe mig med at fortælle hvad fejlen er på nogle af mine sider. http://majlw.net16.net
Her er hvad jeg får afvide fejlen er: Detaljer om fejl på websiden

Hvor og hvordan får du det at vide?

På den side kan jeg ikke se andet end en fejl i et JavaScript, men ikke i den linje, du nævner. Min Firefox fortæller, at der er en fejl i linje 35 - det er i et script til at forsøge at forhindre højreklik på siden. Fjern scriptet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 15, 2010 23:14

Fejlen i mit tidligere indlæg er en JavaScript-fejl. Du har herudover en forfærdelig masse fejl i sidens html-koder (86 stk.). En god del af disse stammer fra dine forældede JavaScripts.

Men der er også andre fejl, som dit hjemmesideprogram ikke burde have tilladt dig at lave. Hvilket program har du brugt til at lave siden med?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 15, 2010 23:20

Og du har 5 fejl i dine css-koder, hvilket dit html-program også skulle have forhindret.

Fejlene er, at du har 7 cifre til en række farvekoder i stedet for 6 cifre. Altså #0000000 og #fffffff i stedet for henholdsvis #000000 og #ffffff.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf wolff » søn maj 16, 2010 14:02

Hej Kim.
Jeg bruger Kompozer til at lave min hjemmeside.
Vedr. fejlene i farvekoderne, så er de rettet.
Fejlene finder jeg ved at gå ind på hjemmesiden og nederst i venstre højre (der hvor der normalt står udført) skrives der udført med fejl på siden! Der dobbelklikker jeg bare og så kommer fejlene! :)

Hmm, forældet skriver du, har du nogle andre bud på disse script (andre sider hvor jeg kan hente dem?) Dem jeg har brugt er hentet fra @-begynder.dk.
PFT.

Wolff
wolff

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 16, 2010 15:37

Det undrer mig, at KompoZer tillader fejlene. Det er ikke noget, du har tilføjet manuelt?

Højrekliks-scriptet vil jeg anbefale, at du bare smider ud. Den slags virker alligevel ikke ordentligt, og selve tanken med at bruge dem er forfejlet. Hvis du ikke vil have, at andre skal kunne kopiere dit materiale, så lad være med at lægge det ud på internettet.

Jeg kan ikke se, hvad formålet er med scriptet til at placere en cookie, så jeg ved ikke, hvor brugbart det script er. Og jeg ved ikke, hvor du finder et mere moderne, der kan det samme.

Bogmærke-scriptet kan du finde i en mere moderne udgave på min hjemmeside, men det kræver, at du kigger i kildekoden og selv finder scriptet. Og du skal så også udskifte stjernebilledet med en tekst.

Lad være med at hente flere scripts fra den pågældende hjemmeside. Hvis de tilbyder disse stærkt forældede scripts, er resten nok heller ikke værd at samle på.

Det er selvfølgelig ikke nemt at vide, om et script er forældet, hvis man ikke har styr på JavaScript, men der er et par ledetråde. Et JavaScript skal starte med <script type="text/javascript">.

Hvis de starter med <script language="javascript"> som dine, så kan du roligt regne med, at de er minimum 10 år gamle, eller at vedkommende, der har lavet dem, stadig lever i forrige årtusinde. Det samme gælder typisk, hvis de indeholder koden "document.all".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt