Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf Berndt » søn mar 21, 2010 16:58

Hvordan undgår man at komme på kant med en modtager, som desværre ikke kan se mine smileys - kun min tilsyneladende ironiske tekst?
Jeg benytter gmail og har nu prøvet at sende test-linier med smileys til mig selv; men der virker det selvfølgeligt, da formatet jo genkendes af Thunderbird ved modtagelsen igen.
Hvordan gør man, når disse smileys skal videre til en modtager med en anden opsætning, eller hvad man nu kalder det - i et læseligt "smiley-format"?
Tak for svar.
MVH - Berndt
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 21, 2010 17:21

Jeg forstår ikke helt, hvilket program du bruger til at sende med. Du skriver Gmail, og så skriver du Thunderbird.

Men løsningen er den samme. Enten skal du bruge smileyer, der indsættes som grafik - og så håbe, at modtagerens program ikke slår grafikken fra.

Eller også skal du bare lave smileyerne i tekstformat, dvs.:
: -)
: -(
; -(
osv. I værste fald vil de blive vist i tekstformat. I bedste fald vil modtagerens program i stedet vise billeder.
(jeg har indsat mellemrum efter ":" i ovenstående smileyer, da de ellers vil blive vist som billeder her i forummet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Thunderbird

Indlægaf Berndt » søn mar 21, 2010 23:28

Hej Kim,
Tak for svaret. Jeg fandt på et tidspunkt en billigere internetløsning, men den ny udbyder kunne så ikke tilbyde et postprogram, hvorfor jeg måtte alliere mig med Google's Gmail program.
Hvis det er Gmail, som bremser for mine Thunderbird smileys, må jeg jo prøve mig frem med det du foreslår.
Jeg finder en i omgangskredsen, som kan være prøveklud.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne