Kan ikke åbne ny side via link

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke åbne ny side via link

Indlægaf KnudS » man mar 15, 2010 10:40

Når jeg skal åbne en ny side på internettet via et link i en åben hjemmeside, så virker det som om, at den prøver at åbne siden men ikke kan.
Så skulle man tro, at der var slået nogle blokeringer til, men det er der tilsyneladende ikke.

Jeg bruger IE8 og Windows 7.
KnudS

Re: Kan ikke åbne ny side via link

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 11:13

Det vil sige, du bliver stående på siden med linket?

Gælder det alle hjemmesider eller blot nogle? Hvis det kun er nogle, kan du prøve at give os adresserne til dem - gerne sammen med nedenstående oplysning.

Prøv at lægge mærke til, hvad der står yderst til venstre i statuslinjen nederst i Internet Explorer, efter du har klikket på linket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf KnudS » man mar 15, 2010 11:26

Det vil sige, du bliver stående på siden med linket?
Ja

Gælder det alle hjemmesider eller blot nogle?
Det gælder alle hjemmesider.

Prøv at lægge mærke til, hvad der står yderst til venstre i statuslinjen nederst i Internet Explorer, efter du har klikket på linket.
Der en gul trekant og teksten: "Der opstod en fejl på siden" - og der kan ikke uddybes noget ved at v- eller h-klikkes

Det skal lige præciseres, at fejlen kun opstår, når linket skal åben en ny side.
KnudS

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 11:35

Hvad mener du med at linket skal åbne en ny side?

Du kan evt. prøve at starte Internet Explorer uden tilføjelsesprogrammer. Jeg ved ikke, hvordan det gøres i Windows 7. I Xp er det Start => Alle programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf KnudS » man mar 15, 2010 11:46

Hvad mener du med at linket skal åbne en ny side?
Åbne i nyt vindue

Du kan evt. prøve at starte Internet Explorer uden tilføjelsesprogrammer. Jeg ved ikke, hvordan det gøres i Windows 7. I Xp er det Start => Alle programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer).
Den oplyste sti er den samme i Win.7
Desværre er resultatet det samme.

Er det "farligt" for en amatør som jeg (dog med nogen erfaring) at slette Explorer 8 og installere den igen?
KnudS

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 11:56

Jeg ved ikke, om du kan geninstallere Internet Explorer 8 i Windows 7. Hvis du kan, er det ikke farligt.

Jeg er nødt til at spørge igen, for at være sikker på, at vi taler samme sprog, og jeg har også brug for en uddybning:

Når du skriver åbne i et nyt vindue, mener du så i et nyt vindue eller et nyt faneblad i det eksisterende vindue?

Hvordan prøver du at åbne linket? Jeg tænker på, om det er linket selv, der prøver at åbne i et nyt vindue, eller om det er dig, der på en eller anden måde beder om at få linket åbnet i et nyt vindue.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf KnudS » man mar 15, 2010 12:24

Når du skriver åbne i et nyt vindue, mener du så i et nyt vindue eller et nyt faneblad i det eksisterende vindue?
Jeg kører ikke med faneblade, men har nu forsøgt, om dette kan løse problemet, men det kan det ikke.

Hvordan prøver du at åbne linket? Jeg tænker på, om det er linket selv, der prøver at åbne i et nyt vindue, eller om det er dig, der på en eller anden måde beder om at få linket åbnet i et nyt vindue.
Jeg klikker selv på linket, for at få det til at åbne - det kan fx også være en side, hvor der er et printerikon, som normalt åbner i nyt vindue. Men alle der skulle åbne i et nyt vindue, gør det ikke.
KnudS

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 12:34

Ok, så er det ikke alle links. Så er det sandsynligvis blot links, der ved hjælp af JavaScript forsøger at åbne et nyt vindue.

Der er så sikkert fejl i det pågældende JavaScript, men det kan dog også skyldes, at browseren blokerer pop op-vinduer. Den gule trekant i statuslinjen fortæller, at der er fejl i JavaScriptet, men det kan reelt være begge dele i dit tilfælde.

Prøv at give os et link til en side eller to, hvor du oplever problemet. Og fortæl os nøjagtigt, hvilket link på siden, det drejer sig om.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf KnudS » man mar 15, 2010 12:58

Eksempel på side med link, der skal åbne nye sider:
http://www.shopnord.dk/product.asp?product=508
Nede i teksten på denne side, er der 2 udgående links, som udløser den omtalte fejl.
Teksterne hedder: "Sådan virker AirFree" og "Brugsanvisning".
De linker ud fra min hjemmeside, og de fungere efter hensigten på min anden pc.

Jeg har prøvet at fjerne blokering af pop up, men dette hjalp heller ikke.

Det forekommer mig, at jeg har set ordet JavaScript ifb. med fejlen.
KnudS

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 13:16

De to links fejler ikke noget. Det er ganske almindelige links uden JavaScript. Brugsanvisningen er dog lavet i pdf-formatet, hvilket kræver, at man har en pdf-læser installeret. Men har man ikke det, bør det udløse en forklaring.

Så når der ikke sker noget, når du klikker på de to links, så må du have noget lokalt, der blokerer. Du kan evt. prøve at installere en alternativ browser som fx Firefox for at se, om linkene virker i den. Virker de i Firefox, ligger problemet i Internet Explorer. Virker de heller ikke i Firefox, har du noget andet på computeren, der blokerer.

Du kan dog lige tjekke et par ting, inden du prøver Firefox:

I Internet Explorer, klik på Funktioner => Internetindstillinger => fanen Generelt => klik på knappen Indstillinger ud for Faner. Prøv at lege med mulighederne under håndtering af pop op-vinduer.

Har du sikkerhedsprogrammer installeret? Især sikkerhedspakker indeholder en masse informationer, de ikke altid informerer særlig godt om. Sådan en pakke kan fx have en pop op-blokker, der stopper åbning af nye vinduer.

Der sker ikke noget negativt ved at installere Firefox, du kan stadig benytte Internet Explorer som din standardbrowser. Men Firefox er på mange områder overlegen, så det kan ende med, at du faktisk vil foretrække den som din standardbrowser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt