Problemer med syntax

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Problemer med syntax

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 14:36

Hej Kim

Jeg kan godt forstå at det kan være svært at hjælpe mig, når jeg selv ikke rigtig ved noget om det, og derved også har svært ved at forklare problemet. Jeg kan vist ikke sende dig en pb da jeg kun er gæst på siden. Har du en e-mail hvor jeg må sende dig et link til min side, så du kan se hvor det er det går galt?

På forhånd tak
Hanne
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 14:44

Du kan nu heller ikke sende pb, hvis du var tilmeldt. Jeg har slået det fra. Min e-mail:
ludvigs@kimludvigsen.dk
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 15:08

Hej Kim

Tak, jeg har sendt dig en e-mail.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 15:15

Jeg har modtaget din mail. Og jeg kan nu se, at der tilsyneladende ikke er tale om en side, der laves i en online editor, som Surftown stiller til rådighed.

Du skal nok have fat i dem, der i sin tid har lavet hjemmesiden - eller du skal finde nogle andre, som kan tilrette koden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 15:27

Jeg har haft en til at kigge på det, men kunne ikke finde fejlen. Kender du nogen der kan lave og har forstand på dette?

Tak fordi du kiggede på det:)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 15:47

Er det en programmør, du har haft til at kigge på det - eller blot en, der har set på selve hjemmesiden?

Fejlen skal findes i php- og MySQL-koden bag siden. Det vil sige, vedkommende skal have tjek på php og MySQL, og skal have adgang til de originale filer på serveren. Det er ikke nok at se på siden ved at besøge den.

Det mest oplagte ville være at få dem, der har lavet siden, til at rette fejlen. Andre kan selvfølgelig også gøre det, men dem, der har lavet siden, kender koderne, og eftersom det er en fejl, de har lavet, bør den vel rettes, uden at du skal betale herfor.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 16:15

Hej Kim

Ja det er en programmør der har kigget på siden, og han har været inde i koderne, men kan ikke finde fejlen. Jeg har desværre ikke mulighed for at få hjælp af ham der lavede siden til mig da han ikke leverede hvad han lovede og ikke vendte tilbage på mine henvendelser. Så jeg er lidt på den:(
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 16:19

En programmør med adgang til filerne burde kunne finde fejlen uden de store problemer. Det lyder som om, ham, du har haft fat, i ikke er særlig skrap. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere her, det kræver adgang til filerne og tjek på php og MySQl at kunne finde og udbedre fejlen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 17:40

Hej Kim

Tak for din hjælp.

Min programmør har lavet mange rettelser på min side, så han plejer godt at kunne, men denne her har han ikke kunne løse. Jeg prøver at finde en anden programmør.

Endnu engang tak for din hjælp og ikke mindst tid:)
Gæst

Indlægaf Gæst » tors nov 12, 2009 12:37

Vil bare lige fortælle at jeg har fundet en ny programmør, som hurtigt har fået det til at virke, men endnu engang tak for din hjælp.

Jeg har så et nyt spørgsmål, nok af de lidt nemmere:) Jeg har et forum som dette, men på nuværende tidspunkt kan brugerene gå ind efterfølgende og redigere i deres indlæg, hvordan fjerner jeg den funktion i mit administrationssystem?

På forhånd tak
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 12, 2009 14:40

Gæst skrev:Jeg har så et nyt spørgsmål, nok af de lidt nemmere:) Jeg har et forum som dette, men på nuværende tidspunkt kan brugerene gå ind efterfølgende og redigere i deres indlæg, hvordan fjerner jeg den funktion i mit administrationssystem?

Når du har et nyt spørgsmål - som ikke har noget med det oprindelige at gøre - bør du oprette et nyt emne. Ellers risikerer du, at spørgsmålet overses af nogle, som ellers kan svare på det.

Jeg kan se, at du bruger et phpbb-forum, men jeg kan ikke se, om det er version 2 eller 3. Prøv at logge dig ind i forummet som administrator. Et eller andet sted derinde kan du finde en oplysning om systemets versionsnummer. Fortæl så versionsnummeret her, så kan det være, der er en, der kan hjælpe med en vejledning. Jeg kan desværre ikke, da jeg ikke har særlig meget styr på opsætningen af forummet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt