Problemer med syntax

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med syntax

Indlægaf Gæst » ons nov 04, 2009 12:58

Hej

Når jeg prøver at opdatere/ændre en tekst på en side får jeg denne fejl meddelelse.

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near (her står så min email adresse) Vi' at line 5

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, jeg er virkelig på bar bund:)

Mvh.
Hanne
Gæst

Re: Problemer med syntax

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 04, 2009 13:32

Ligger teksten i en database?

Hvad forsøger du at ændre, og hvordan?

Hvis det virkede inden ændringen, må du have fået ændret noget, du ikke skulle ændre. I henhold til fejlmeddelelsen har du sikkert fået ændret i noget kode, der er beregnet til at hente eller gemme noget i en database.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons nov 04, 2009 14:15

Tak for svar

Jeg har en webside hvor det mange steder er muligt i administrations systemet at indsætte tekst og billeder i en html editor. Alle steder på siden virker det uden problemer, men et sted er der problemer. Nogle gange lykkes det at indsætte en tekst, andre gange ikke. Når det lykkes kan man ofte ikke ændre teksten efterfølgende, og billeder kan ikke indsættes. Når jeg gemmer, gemmer den ikke.

Jeg har prøvet at oprette mig som bruger og gå ind i html editoren der, der er samme problem, og det er der jeg får denne fejl meddelese: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'mailto:e-mail>e-mail.dk 

Vi' at line 5

Mvh.
Hanne
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 04, 2009 14:21

En online html-editor? I så fald ligger fejlen sikkert i editoren, og du bør kunne få hjælp af webhotellets support.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons nov 04, 2009 15:03

Jeg har prøvet at ringe til dem, de bad mig sende en fejl beskrivelse, de havde ikke problemer. Så det prøver jeg.

Tak for hjælpen
Gæst

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 9:58

Jeg har nu snakket med Surftown som er der jeg har mit webhotel. De mener ikke at fejlen ligger hos dem. Så nu er jeg på bar bund igen. Er der nogen der har en ide om hvad det så kan være, og hvordan det kan løses?

Mvh.
Hanne
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 10:11

Du har ikke fortalt, om det er en online editor, eller hvordan du ellers laver siden.

Hvis det er en online editor, er der kun to muligheder: enten forsøger du at indsætte nogle koder et forkert sted (og det lyder ikke som om, det er tilfældet). Eller også er der en fejl i online editoren - uanset hvad Surftown siger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 10:41

Hej Kim

Jeg ved ikke om det er en online editor, jeg har aldrig selv lavet noget på min side, det er en færdig side jeg har købt. Jeg ved ikke selv noget om koder og opsætning af siden. Den html editor der er problemer med, er et sted på siden hvor også brugere af siden kan indsætte en tekst. Det er ikke koder men en tekst editor på siden der gør det muligt at indsætte en tekst uden koder. Er det til at forstå:)?
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 11:40

Online editor er, hvis du retter siden i browseren (fx Internet Explorer eller Firefox). I så fald er det som tidligere beskrevet, at fejlen sikkert ligger hos Surftown.

Hvis du starter et andet program for at rette siden, så er det ikke en online editor, og så kan fejlen ligge i det program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 12:29

Hej Kim

Jeg ved intet om det her, så jeg ved ikke om det er browser baseret men jeg starter ikke et andet program op når jeg vil indsætte noget i tekst editoreren. Der hvor det går galt er på selve siden og ikke der hvor man "laver/koder" siden.

Jeg har igen prøvet at indsætte tekst, så her er en mere udførlig forklaring på hvad der går galt.

Alle steder på siden, der har en tekst editor virker, på nær et sted. Når man trykker på tekst editor, og dér sætter en tekst ind, så bliver intet gemt når man gemmer. Sætter man derimod teksten ind i tekst feltet uden at anvende tekst editor, og trykker gem, bliver det gemt.

Går man efterfølgende ind i tekst editoren og ændre farve kommer denne meddelelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'div>
<stron' at line 6

Prøver jeg at indsætte et billede kommer denne meddelse: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '" width="150" height="226">
", hour = "Deltid", contra' at line 5

Kunne dette hjælpe lidt.

Tak for din hjælp
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 12:37

Øverst oppe i programmet - sikkert allerøverst på skærmen - har du en blå bjælke (hvis du bruger Windows XP - ellers har den en anden farve). Hvad står der på den bjælke?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 12:46

Der står Windows internet explorer
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 13:17

Ok, så er det en online editor. Og så ligger fejlen ganske givet hos Surftown.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 10, 2009 13:52

Hej Kim

Kan fejlen også ligge hos Surftown, når det kun er en af tekst editorerne den er gal med, og ikke alle de andre på min side?
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 10, 2009 14:23

Jeg har desværre ikke nogen ide om, hvad det er, du kalder teksteditorer, eftersom jeg ikke kender Surftowns system. Men hvis du laver rettelserne ved at åbne din hjemmeside i Internet Explorer, hvor du så har mulighed for at redigere siden, så er det en online editor, og så må fejlen næsten ligge hos Surftown.

Fejlmeddelelsen tyder på, at der er en fejl i den kode, der forsøger at gemme ændringen i systemets database. Det er normalt ikke noget, du kan gøre noget ved - det kan kun dem, der har lavet systemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til alt