spam-mail

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

spam-mail

Indlægaf Johan » lør nov 07, 2009 10:36

I den sidste måneds tid er der begyndt at dukke spam-mails op i min brevkasse med mig selv som afsender!
Hvad kan jeg gøre for at stoppe det, og hvordan foregår den form for spam? Er der nogen, som har erfaringer med dette?
Håber på hjælp
God weekend, Johan
Johan

Re: spam-mail

Indlægaf stoney » lør nov 07, 2009 10:56

Hent og installere Spamfighter på din computer.Gratis versionen virker udmærket.
stoney
stoney

Geografisk sted: jylland

Indlægaf Johan » lør nov 07, 2009 11:04

stoney skrev:Hent og installere Spamfighter på din computer.Gratis versionen virker udmærket.

Hej stoney, tak for tippet.
Men det der også bekymrer mig, er muligheden for, at andre også modtager spams, som om de kom fra mig - og hvis der så blokeres for mig/mit domæne, så kan jeg ikke længere bruge min egen mailadresse. Min kone har det samme problem, men det er så hende, der står som afsender til spam-mails, som hun modtager.
Johan

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 07, 2009 11:54

Johan skrev:I den sidste måneds tid er der begyndt at dukke spam-mails op i min brevkasse med mig selv som afsender!
Hvad kan jeg gøre for at stoppe det, og hvordan foregår den form for spam?

Det er meget nemt at forfalske afsenderen på en mail - lige så nemt som at skrive en opdigtet adresse på bagsiden af et almindeligt brev. Formålet med at angive din egen adresse som afsender er ganske givet, at spammeren dermed håber at kunne omgå dit spamfilter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Johan » lør nov 07, 2009 13:18

Mange tak for svaret. Tør jeg så regne med, at spammeren ikke misbruger min mailadresse til andre modtagere - eller er det for naivt at tro. Jeg vil jo nødigt, at min mailadresse bliver blokeret af nogen, der så anser mig for at være spammeren
Johan

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 07, 2009 15:25

Den slags kan man også risikere, det kaldes et Joe Job. Men det er nu ikke det, du har været ude for her.

Ved et Joe job vil du modtage en masse mails om, at modtagerens e-mailadresse ikke virker. Det skyldes, at spammerne sender til en masse adresser, uanset om de eksisterer eller ej. Og du vil så modtage alle fejlmeddelelserne for de ikke-eksisterende adresser.

I ingen af tilfældene vil din mailadresse blive blokeret. Det vil kun ske, hvis en spammer bryder ind på din computer og bruger den direkte til at udsende spam.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt