Excel 2007 lukke problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Excel 2007 lukke problemer

Indlægaf Jen » søn aug 02, 2009 12:02

Når jeg opretter en ny workbook, indsætter al min data, gemmer og derefter vil lukke ned får jeg konsekvent nedenstående besked.

ScreenHunter_01 Aug. 02 13.00.gif
ScreenHunter_01 Aug. 02 13.00.gif (11.59 KiB) Vist 2968 gange

Dette sker hvad end jeg prøver at lukke på krydset i højre hjørne eller ved lukke funktionen i menuen. Det er dog kun når jeg rent faktisk har lavet noget og ikke bare ved at åbne og lukke excel.

Jeg har søgt overalt snart og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet at reparere via kontrolpanelet/tilføj-fjern programmer, men dette gør ingen forskel. Jeg kører Microsoft Office Enterprise 2007 for øvrigt.

Er der nogen der har et godt forslag?

Pft,
Jenny
Prøver at få mit hoved rundt om websnedkeriet!
Jen

Geografisk sted: Hvalsø, Sjælland

Re: Excel 2007 lukke problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 02, 2009 12:19

Jeg har desværre ingen ide om, hvad der går galt. Har du prøvet at sende fejlrapporten? Nogle gange kan det resultere i en forklaring og en løsning fra Microsoft.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jen » søn aug 02, 2009 12:42

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har desværre ingen ide om, hvad der går galt. Har du prøvet at sende fejlrapporten? Nogle gange kan det resultere i en forklaring og en løsning fra Microsoft.

Ja jeg har så, mange gange. Den er også kommet tilbage flere gange og har konstateret at det ser ud som om jeg "crasher" tit og derpå lavet en Microsoft Diagnostics som intet har fundet. Dette er foregået over de sidste 4 dage ca og eftersom jeg har siddet og prøvet at finde ud af hvad der går galt har jeg nok åbnet og lukket henad 100 gange tror jeg, med samme resultat hver gang.
Jeg har opdateret alt hvad der er at opdatere, kørt virusscan, defragmenteret og regcleanet. Jeg har gogglet og virkelig søgt bredt men intet har hjulpet endnu desværre.

Jen :(
Jen

Indlægaf Jen » søn aug 02, 2009 13:19

Problemet er langt om længe løst. Det hjælper åbenbart at spørge andre så tankerne kan komme lidt på gled :shock:

Problemet er åbenbart at jeg netop har installeret Bluetooth via en dongle på pc´en. Den går så ind og sætter en automatisk add in i Excel som gør at den konstant er aktiv. Går man ind og fjerner den (under Excel options-Manage COM add-ins) så er problemet simpelthen løst.
Jeg læste om dette fænomen på et engelsk forum for et par dage siden men fik dengang kigget på Excel add-ins og kunne selvsagt ikke finde noget om Bluetooth dér. Men nu kiggede jeg så under COM add-ins hvor det selvfølgelig blev vist med det samme og jeg fjernede fluebenet som beskrevet og vupti så virker det hele igen.

Tak for hjælpen :)

Jen
Jen

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 02, 2009 13:47

Jen skrev:Tak for hjælpen :)

Jamen, det er jo så dejligt nemt, når folk selv løser problemerne :-) Og så lærte jeg også noget nyt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt