centrering hjemmeside

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

centrering hjemmeside

Indlægaf bemik » tors maj 28, 2009 16:54

Jeg laver en hjemmeside: www.skoer-rock.dk hvor jeg gerne vil have indholdet til at være centreret i alle opløsninger og i alle browsere. Jeg har brugt absolute positioning div til at lave kolonner.
Jeg har set dit råd på html.dk
"Du smider hele siden ind i en div som du midterstiller. Lige efter
<body> indsætter du dette:
<div class="side">
og lige før </body> indsætter du:
</div>

I dit stilark angiver du følgende:
..side {
width: 770px;
position: relative;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: left;
} "
Det virker, men ikke med alt det indhold jeg har positioneret med Ap div. Hvordan laver jeg kolonner i css, uden at skulle bruge tabeller, som vil blive centret med dit script? Jeg har prøvet lidt af hvert. Har sat ap div til relativ, har sat almindelige div tags ind, men jeg kan ikke få det til at virke.
bemik

Re: centrering hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 28, 2009 17:20

Når du bruger absolut positionering på et element, tager du elementet ud af sidens almindelige ombrydning, hvorfor centreringen ikke virker. Brug i stedet relativ positionering. Du placerer så kolonnerne ved at lade dem flyde højre eller venstre (float:left/rigth).

Tjek evt. mine skabeloner her:
http://kimludvigsen.dk/libris/kompozer/skabeloner
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bemik » fre maj 29, 2009 18:35

Tak for dit hurtige svar. Jeg har taget udgangspunkt i dine skabeloner,flot arbejde, og meget lærerigt. Jeg ombearbejder mine sider så de kan være inde i en .side div. Til gengæld er jeg stødt i et nyt problem. På de sider hvor jeg har brugt din skabelon, som jeg har tilpasset ved at ændre bredde, men ellers ikke lavet de store ændringer på, kan jeg ikke se mine flash elementer på nettet. (Jeg har også prøvet med din skabelon uden jeg har rettet i den) Der er heller ikke en boks der hvor flashen skulle være. Flash elementerne bliver bare ignoreret. Hvis jeg flytter dem til en side uden skabelonen, virker de udmærket, så det har ikke noget at gøre med manglende flash player på computeren. Og i preview tilstand kan de ses. Hvad kan det være? Der skulle være et flash element øverst i højre spalte.
Jeg bruger Dreamweaver. Siden hedder www.skoer-rock.dk
bemik

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 29, 2009 18:57

Problemet kan være, at du ikke bruger relative links.
Jeg kan se en reference til et script på dit skrivebord.
Kode: Vælg alt
file:///C|/Documents and Settings/Ostboulevarden/Skrivebord/1-1-3-1/Scripts/AC_RunActiveContent.js
og til en hjemmeside
Kode: Vælg alt
<a href="file:///C|/Documents and Settings/Ostboulevarden/Skrivebord/1-1-3-1/trommeworkshop.html">Se mere</a
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf bemik » man jun 01, 2009 1:43

Mange tak. Det var det der var problemet. Dejligt!!!
bemik

Tilbage til Hjælp til alt