Kan ikke vise baggrund og billede rigtigt

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke vise baggrund og billede rigtigt

Indlægaf Jeanette » søn maj 03, 2009 13:06

Hej

Jeg har uploadet min hjemmeside www.snoldelevrevyen.dk og har brugt en skabelon til baggrunden.

Men skabelonen "forsvinder", når jeg publicerer den. Det vil sige, at der ikke er baggrundsfarve på overskriften og menuen til højre.

Derudover kan jeg ikke få vist mit billede. Det kan jeg heller ikke finde ud af, hvorfor jeg ikke kan.

Vh

Jeanette
Jeanette

Re: Kan ikke vise baggrund og billede rigtigt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 03, 2009 13:35

Du har tre problemer:

Stilarket er ikke blevet overført, hvorfor alle angivelser i det naturligvis ikke påføres siden.

Billedet PICT0035.JPG er ikke blevet overført.

I hjemmesidens kode henvises til en forkert placering af billedet, der henvises til en placering på din computer i stedet for på serveren.

Alle tre fejl kan skyldes, at siden er blevet overført forkert. Hvordan har du overført siden?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors maj 21, 2009 17:47

Jeg har overført min hjemmeside via FileZilla. Jeg har løst problemet med stilarket, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal overføre et billede rigtigt.

Hvordan sætter jeg det ind på min side, så det kan ses på hjemmesiden?

Vh

Jeanette
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 23, 2009 21:37

Du skal overføre billedet med Filezilla på samme måde, som du har overført selve siden og stilarket.

Men du vil stadig ikke få det vist, for i koden henvises i øjeblikket til et forkert sted. Gør det på denne måde, når du skal lave en hjemmeside:

Lav en mappe til hjemmesiden og alle dens billeder og andre filer. Placér alle billeder i mappen - før du indsætter dem. Og indsæt dem så fra den pågældende mappe.

Når du har lavet siden, så gem den i den samme mappe, og overfør derefter alle filerne i mappen med Filezilla. Så burde det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne