Free Tetrix

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Free Tetrix

Indlægaf Berndt » fre maj 08, 2009 19:49

Jeg har i flere år haft fornøjelse af spillet Tetris og da jeg havde fået ny PC med Windows Vista sørgede jeg selvfølgelig for at gerninstallere spillet - via Ludvigs Hjørne.

Det ser nogenlunde ud og virker som det plejer. Men pludselig kan der i den nye version komme et kortvarigt driftsstop midt i spillet, som varer måske 5 sek..
Det kan jo forstyrre ens planlægning, fordi man ikke lige ved, hvor mange af de sidste 3 indtastninger, der blev registreret inden afbrydelsen. Måske kan det betyde, at man ikke slår en ny rekord :)

Men er der forskel på, fra hvilken hjemmeside man downloader spillet? Eller har det noget med PC'en at gøre?
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Free Tetrix

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 08, 2009 20:05

Jeg har ikke selv prøvet Tetris på Vista, måske der er kompatibilitetsproblemer? Prøv evt. at starte spillet i XP-kompatibilitetstilstand.

Jeg har ikke lige adgang til en Vista, men man vælger vist kompatibilitetstilstand via et højreklik på genvejen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør maj 09, 2009 14:39

Jeg har nu prøvet at højreklikke => Egenskaber => Kompatibilitet => vælge XP - Servicepack 2.
Men det hjælper desværre ikke. Efter nogle minutters forløb kommer der en kort afbrydelse under klodsens bevægelse ned mod bunden. Det gentager sig med uregelmæssige mellemrum.
Det er jo et ubetydeligt problem i forhold til så mange andre funktioner på PC'en, men lidt irriterende er det.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 09, 2009 15:32

Måske det slet ikke er Tetrix, der er noget galt med, men noget andet der ligger og bruger computerens kræfter? Måske Vista selv?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør maj 09, 2009 16:20

Hej Kim.

Ja, nu er jeg jo ikke eksperten, men på grund af dit svar prøvede jeg nu at gå helt tilbage til Windows 2000.
Tilsyneladende er den mere tilfreds med det valg.
Så uanset årsagerne vil jeg prøve og se tiden an med den løsning.
Tak for tippet.
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne