Kalender til hjemmeside...

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kalender til hjemmeside...

Indlægaf LBC » søn maj 03, 2009 22:34

Hej Kim!

Så er jeg tilbage igen, det der php kørte ikke som forventet og var alt for avanceret. Jeg prøvede i stedet for den du nævner på din hjemmeside "sunbird". Jeg har kalenderen på skrivebordet og når jeg forsøger at få den ud på serveren som der er vejledning i kommer denne fejlmeddelse som jeg har vedhæftet. Jeg vælger at udgive en hel kalender. Hvordan får man dataerne ind på en hjemmeside med det man eksporter f.eks. "kalender.ics.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Lars Bjarne Christensen
Vedhæftede filer
Til Kim.gif
Fejlmeddelse fra kalenderprogrammet ved upload...
Til Kim.gif (8.91 KiB) Vist 2368 gange
LBC

Geografisk sted: Nr. Søby

Re: Kalender til hjemmeside...

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 03, 2009 23:22

Problemet skyldes sikkert manglende brugernavn eller adgangskode, men det er egentlig ligemeget, for du kan ikke bruge Sunbird til dit formål.

Resultatet vil være en ics-kalender, og alle der skal kunne bruge kalenderen skal så også have et kalenderprogram installeret. Og du vil få problemer med at give andre rettigheder til at skrive i kalenderen.

Enten skal du bruge en php-kalender, som kan installeres på din webserver, eller også skal du finde en tjeneste, der tilbyder en kalender, som så kan inkluderes på siden. Jeg har desværre ikke nogle bud på en php-kalender, som er nem at have med at gøre, og jeg kender ikke tjenester, som lader dig inkludere en kalender på din side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Kalender til hjemmeside...

Indlægaf LBC » man maj 04, 2009 8:30

Kim Ludvigsen skrev:Problemet skyldes sikkert manglende brugernavn eller adgangskode, men det er egentlig ligemeget, for du kan ikke bruge Sunbird til dit formål.

Resultatet vil være en ics-kalender, og alle der skal kunne bruge kalenderen skal så også have et kalenderprogram installeret. Og du vil få problemer med at give andre rettigheder til at skrive i kalenderen.

Enten skal du bruge en php-kalender, som kan installeres på din webserver, eller også skal du finde en tjeneste, der tilbyder en kalender, som så kan inkluderes på siden. Jeg har desværre ikke nogle bud på en php-kalender, som er nem at have med at gøre, og jeg kender ikke tjenester, som lader dig inkludere en kalender på din side.

Hej Kim!

Tak for dit svar! Jeg har helt klart fejlvurderet mulighederenel, tak for hjælpen, jeg ledder videre efter andre muligheder.

Ha`en god dag!

Med venlig hilsen Lars
LBC

Geografisk sted: Nr. Søby

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt