Screamer Radio igen - igen

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio igen - igen

Indlægaf Berndt » tors apr 30, 2009 10:55

Jeg har flyttet et indlæg herhen, da det ikke rigtig drejer sig om udfald, men ændring af frekvens - eller ophør (?).
Der er i hvert fald noget galt igen, denne gang kun med stationen NDR1 Welle Nord.

Vi har en internetradio i køkkenet med de samme stationer som er indkodet på Screamer Radio.
Men her i dag kunne den ikke få kontakt med NDR1 Welle Nord, som du har fundet til mig (Screamer Radio) flere gange.
Den viser på displayet: Stopped - Connection failed - Retrying to Connect. (det er kun denne station).

Det mystiske er, at Screamer Radio heller ikke kan få hul igennem. Der står: Forbindelsesfejl. Can't open the file.
Er NDR1 Welle Nord forsvundet? På hjemmesiden kan jeg ikke finde nogen oplysninger, som peger i den retning. Der kan jeg godt høre stationen.

Håber det kan lade sig gøre at løse problemet endnu engang.
På forhånd tak. - Mvh.

Berndt
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Screamer Radio igen - igen

Indlægaf Klattrup » tors apr 30, 2009 22:47

http://ndr.ic.llnwd.net/stream/ndr_ndr1wellenord_hi_mp3 er den nuværende adresse

den er fundet ved at gå ind på http://www.wellenord.de/livestream158.html og kopiere adressen ved "MP3 Stream"
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Berndt » lør maj 02, 2009 10:40

Tak for hjælpen. (NDR1 Welle Nord).
Jeg må prøve at lære fidusen. Det er mærkeligt at netop den station så ofte giver bryderier.
Det er 3. gang på kort tid, at den er forsvundet på Screamer Radio. Men nu virker den altså igen.

Så er der lige min internetradio, hvor man jo ikke bare kan pejle sig ind på de forsvundne stationer. Det er måske ikke lige et Screamer Radio spørgsmål :roll: Men hvis der er en sammenhæng, så vil det jo være rart at få løst problemet.
Alle 3 NDR1 stationer (Welle Nord / Niedersachsen / Mecklenburg-Vorpommern) er nemlig forsvundet og ny indkodning via senderlisten gav intet resultat.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » tors maj 07, 2009 10:44

Nu kan jeg selv afslutte emnet.

Jeg kontaktede nemlig pr. mail Norddeutscher Rundfunk, som ½ time efter sendte mig en let forståelig vejledning, så jeg atter kunne høre de 3 forsvundne stationer. Årsagen var, at NDR havde fået en ny provider, og det krævede jo sletning af de gamle data for ikke at forvirre radioen.
Jeg skrev ovenfor:
Alle 3 NDR1 stationer (Welle Nord / Niedersachsen / Mecklenburg-Vorpommern) er nemlig forsvundet og ny indkodning via senderlisten gav intet resultat.

Jeg slettede altså min favoritliste med de personligt indkodede stationer og lod radioen hente samtlige stationer ned igen, region for region.
Derefter måtte jeg gå den tunge gang og lave en ny favoritliste. Det var den eneste mulighed.
Til orientering - bare for en ordens skyld.
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne