navne på personer på et billede

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

navne på personer på et billede

Indlægaf troels Jørgensen » tirs apr 14, 2009 13:54

Jeg er ude efter et program, der kan vise navne på personer på et billede, således at forstå, at når man peger med musen, kommer navnet frem.
Jeg har spurgt på eksperten.dk, og har fået at vide, at det kan laves i HTML og har fået eet link til en hjælpeside i frontpage. jeg har imidlertid ikke frontpage, og kunne derfor godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre i Kompozer. Hvis det er tilfældet vil jeg også godt have et link til en forklaring om hvordan man gør.
indtil videre drejer det sig om billeder, der ligger på en PC og åbnes i windows på denne PC, men hen ad vejen kan det tænkes, at de komme ud på netet.
troels Jørgensen

Re: navne på personer på et billede

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 14, 2009 14:10

Hvis der er tale om navnet på en enkelt person på et billede:

Du kan angive navnet i dialogboksen Billedegenskaber. Hvis den ikke åbnes automatisk, når du indsætter billedet, skal du blot dobbeltklikke på billedet, så den åbnes. På fanen Sted kan du finde feltet Værktøjstip. Udfyld med navnet på personen.

Hvis du har et billede med flere personer, og du vil have vist forskellige navne, alt efter hvor du peger med musemarkøren, skal det gøres med hotspot (tagget map). Det er ikke noget, der understøttes af KompoZer, så det skal laves manuelt eller i et andet program. Den færdige kode kan så efterfølgende indsættes i KompoZer.

Jeg har ingen erfaring i brugen af map, så jeg kan desværre ikke rigtigt hjælpe. Du kan finde en beskrivelse her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.asp
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: navne på personer på et billede

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » tirs apr 14, 2009 22:09

Jeg har en side, som jeg har kodet direkte i kildekoden i kompozer, det er lidt nørdet.
Åben html filen i kompozer og lokalt i browseren.
Indsæt/ret koden i kompozer og gem, genindlæs i browseren.
Se resultatet i browseren og ret igen i Kompozer, osv - osv.
http://bjarnekroghhansen.dk/indholdsfortegnelse.php
I kildekoden kan du se hvordan det er kodet.
Det er koden mellem <map name="nindhold" id="nindhold"> og </map>
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne