Thunderbird kan ikke sende mail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird kan ikke sende mail

Indlægaf Jan » fre apr 03, 2009 9:07

På den nye computer kan jeg ikke sende mail.

Dette har jeg jo haft oppe og vende tidligere, så jeg har prøvet flere ting. Firewall er slået fra, og jeg har prøvet med port 25, 587 og 8080. Det er dem UnoEuro understøtter, men den skriver bare at den ikke kan få forbindelse med smtp.mail.dk.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Thunderbird kan ikke sende mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 03, 2009 9:50

Hvad har Unoeuro med din mail at gøre? Du forsøger at bruge TDC's mailserver (smtp.mail.dk) og ikke Unoeuros.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre apr 03, 2009 10:33

Kim Ludvigsen skrev:Hvad har Unoeuro med din mail at gøre?

Det er fordi jeg har mit domæne, og mail på UnoEuro. Når jeg ikke er her mere kan Marianne ikke længere bruge TDC, men UnoEuro bliver betalt hver 5. år.

Kim Ludvigsen skrev:Du forsøger at bruge TDC's mailserver (smtp.mail.dk) og ikke Unoeuros.

Det er så simpelthen en fejl fra min side, at jeg ikke havde fået ændret den udgående server. Det giver så nogle problemer i sig selv. De skriver: "For at bruge denne server skal du sætte dit mailprogram op til at din udgående server kræver godkendelse". Det aner jeg ikke hvordan jeg skal gøre.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » fre apr 03, 2009 17:10

Jan skrev:De skriver: "For at bruge denne server skal du sætte dit mailprogram op til at din udgående server kræver godkendelse".

Nu har jeg fået Thunderbird sat op til at forlange kodeord. Men jeg kan stadig ikke sende.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 04, 2009 10:57

Du har ændret fra smtp.mail.dk til det rigige?

Jeg ved ikke med Unoeuro, men hos min udbyder skal jeg i SMTP-indstillingerne vælge port 587 og sætte mærke i TLS samt udfylde med mit brugernavn og adgangskode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » lør apr 04, 2009 11:18

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » lør apr 04, 2009 16:30

Mange tak skal i have begge to. Nu kan jeg igen sende, jeg havde bare glemt at sætte flueben i boksen ved "TLS hvis mulig". Der er skisme da mange ting, at huske på for et gammel fjols.

Nu har jeg kun et problem tilbage med at sende mail. Jeg har indsat et link til underskrift/signatur. I dette link står der:

Venlig hilsen
Jan Schmidt Sørensen
Dansk Søfartshistorie

Hvor Dansk Søfartshistorie er forsynet med et link til min hjemmeside.

Men det der bliver vist som underskrift er: PK

Dog vises de tre "kasser" ikke.

Det vil glæde mig om jeg kan få hjælp til dette. Men kan det ikke lade sig gøre dropper jeg bare projektet, jeg får ikke ret meget tid til at fortsætte med dette.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 05, 2009 1:41

Hvordan har du lavet signaturfilen? Umiddelbart ser det ud til at være en zippet fil. Du skal lave signaturen i en almindelig teksteditor, som fx Notesblok.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne