vedhæfte billeder i windows mail?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

vedhæfte billeder i windows mail?

Indlægaf margit » søn mar 22, 2009 10:42

Hvordan sender jeg et billede i windows mail vedhæftet (men i nedsat størrelse) så man kan sende mange billeder på een gang?
Jeg har windows vista home premium.
Tidligere kunne jeg i Outlook Express sende via ACDSee billedprogram, man klikkede "send som email" og automatisk blev billedet sat ned i størrelse.
Jeg ville virkelig så gerne kunne sende mange fotos igen i windows mail. Hjælp mig!! :roll:
margit

Re: vedhæfte billeder i windows mail?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 22, 2009 12:57

Jeg tror, funktionen ligger i Windows eller i ACDSee og ikke i mailprogrammet. Men jeg ved desværre ikke, hvordan du får den aktiveret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf margit » søn mar 22, 2009 15:59

Det er korrekt at funktionen ligger i ACDSee, men den virker ikke sammen med windows mail. Den virker vist kun sammen med ældre programmer!!
Så mit spørgsmål gik på OM der var andre muligheder for at gøre det samme.
Men tusind tak for besvarelsen og venlig hilsen Margit
margit

Indlægaf Karl Erik » søn mar 22, 2009 18:00

Der er andre muligheder.

Gå ind i Dokumenter og find mappen med billeder, marker det eller de billeder du vil sende, højreklik og vælg "Send til" og "Postmodtager". Nu bliver du spurgt om Windows skal gøre dine billeder mindre.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf margit » man mar 23, 2009 10:56

Hej Karl Erik
Når jeg gør præcis det som du har skrevet - og tak for det i øvrigt - så kommer en email frem med billederne vedhæftet i mindre format som jeg gerne vil have MEN der er ingen boks med SEND og når jeg klikker på TIL i adressefeltet kommer der ingenting. Ergo den mail som fremkommer har ingen kontakt med mine adresser i windows mail. Teksten er også helt anderledes end den jeg selv har sat op i windows mail. Kan du hjælpe også med dette. :oops:
Ville blive meget meget glad.
margit

Indlægaf Karl Erik » man mar 23, 2009 16:32

Jeg kender desværre ikke Windows Mail :(
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf margit » man mar 23, 2009 22:09

Jeg ved nu HVAD DER SKER. Lige meget hvilken indgang jeg vælger (via billeder eller via windows billedgalleri eller via ACDSee) kommer jeg til en mail med de vedhæftede og nedsatte billeder. Denne mail er OUTLOOK. Og da mit er sat op til windows mail kan jeg ikke sende fra denne Outlook. Og alle mine adresser ligger jo såheller ikke der..
Så der er vel ikke andet at gøre end at skifte til Outlook?? Har nogen forstand på hvorfor systemet vælger Outlook, når windows vista udgaven indeholder windows mail?? :(
margit

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 23, 2009 22:20

Så skal du bare have fortalt Windows, at Windows Mail skal være dit standardprogram til E-mails. Jeg har ikke lige en Vista ved hånden, men så vidt jeg husker, har du ovre til højre et link til valg at standardprogrammer, når du har klikket på Windows-knappen (startknappen).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf margit » tirs mar 24, 2009 11:21

:P :) SÅ lykkedes det alligevel og NU er windows mail sat ind som standard. Det var jo let. Man bliver ret klog af disse problemer.
Dine hæfter er ellers supergode og informative. Tusind tak til dig for hjælpen..
margit

Tilbage til Hjælp til alt