Skifte udgående mail server

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skifte udgående mail server

Indlægaf Jan » søn mar 15, 2009 10:20

Min computer er flyttet hen hvor internet udbyderen er Fullrate.dk. Hjemme brugte jeg TDC.

Jeg har en mail adresse hos mit web-hotel som er UnoEuro. Af den grund skal jeg have min mail til at bruge en anden udg. server, og der har UnoEuro en som jeg skulle kunne bruge.

De skriver selv om den udg. server:

"Alternativt kan du bruge UnoEuro's udgående server, kaldet asmtp.unoeuro.com. For at bruge denne server skal du sætte dit mailprogram op til at din udgående server kræver godkendelse, og logge ind med samme oplysninger som du bruger til indgående post. Serveren er tilgængelig på port 25, 587 og 8080.

Bemærk at nogle internetudbydere forhindre deres kunder i at sende igennem port 25, hertil kan port 587 eller 8080 benyttes."

Det virker bare ikke. Når jeg vil sende forsøger Thunderbird stadig at forbinde til TDC's udgående server. Jeg har godt nok ikke sat programmet op til at kræve godkendelse, for jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Men uanset, så burde den vel forsøge at forbinde til den server jeg har angivet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Skifte udgående mail server

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 15, 2009 10:41

Det lyder som om, du ikke har fået ændret i smtp-indstillingerne.

Menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => nederst i oversigten til venstre, markér Udgående server (SMTP) => har du flere end én server i oversigten til højre?

Hvis du kun har én, så markér den, og klik på Rediger. Ret de forskellige felter med oplysningerne fra Fullrate.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn mar 15, 2009 11:18

Kim Ludvigsen skrev:Det lyder som om, du ikke har fået ændret i smtp-indstillingerne.

Det har jeg gjort, men den fortsætter med at forsøge at oprette forbindelse til TDC.
Kim Ludvigsen skrev:Menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => nederst i oversigten til venstre, markér Udgående server (SMTP) => har du flere end én server i oversigten til højre?

Ja, der er flere men den server jeg gerne vil bruge er angivet som angivet som Standard.

Kim Ludvigsen skrev:Hvis du kun har én, så markér den, og klik på Rediger. Ret de forskellige felter med oplysningerne fra Fullrate.

Nu er det godt nok serveren fra UnoEuro jeg helst vil bruge, men den er angivet. Jeg kunne så se at jeg havde glemt at angive brugernavn. Det er nu tilføjet.

Men det er stadig det samme.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 15, 2009 12:22

Hvis du har flere smtp-servere opsat, så er din konto bruger den forkerte.

Funktioner => Kontoindstillinger => markér kontonavnet på den konto, du sender fra, i oversigten til venstre => Vælg den ønskede smtp-server i rullemenuen nederst til højre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » søn mar 15, 2009 15:19

image11.png
image11.png (24.52 KiB) Vist 5167 gange

med indstillingerne sat sådan bør det virke
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » man mar 16, 2009 10:38

Mange tak til jer begge. Med jeres glimrende vejledning virker det nu.

Den forlanger altid adgangskode. Kan jeg indstille den til at lade være med det?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 16, 2009 10:46

Får du ikke mulighed for at sætte et flueben, så den husker det? Altså i den dialogboks, hvor du skal indtaste koden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man mar 16, 2009 11:31

Nårh jov, det havde jeg bare overset. Mange tak.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne