Signatur i mail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Signatur i mail

Indlægaf Jan » tirs mar 10, 2009 15:08

Sådan en vil jeg gerne have på min mail adresse, og jeg brugerThunderbird. Som så ofte før fandt jeg en gammel tråd her i forum som forklarede, hvordan man gør.

Men jeg kan bare ikke få det til at virke helt som jeg gerne vil. Bla. vil jeg gerne der står Dansk Søfartshistorie som også virker som link til min side.

Et andet sted har jeg fået oplyst at jeg skulle skrive:

Dansk Søfartshistorie

Men det virker bare ikke, for det hele står i signaturen. Også koderne. Jeg håber det kun er en lille rettelse der er nødvendig? Ups. Her virker det, hvorfor virker det så ikke i signaturen?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Signatur i mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 10, 2009 16:21

Signaturen laves i rent tekst, så du kan ikke bruge html-koder. Hvis du bruger den direkte adresse i stedet for at have en anden tekst på adressen, så vil de fleste mailklienter omdanne adressen til et link.

Der er selvfølgelig andre løsninger.

I stedet for en signatur kan du bruge en skabelon. Den kan laves i html-format og kan dermed indeholde links med en anderledes linktekst. Udvidelsen ExternalTemplateLoader gør det lidt nemmere at bruge skabeloner til dette formål, jeg har lavet en guide:
http://kimludvigsen.dk/libris/firefox/brevpapir.php

Du kan muligvis også benytte et makro-program som fx udvidelsen Quicktext - jeg kan dog ikke umiddelbart se, om Quicktext kan indsætte html eller kun ren tekst.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » tirs mar 10, 2009 16:56

Slettet
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Jan » tirs mar 10, 2009 18:24

Tak for svaret Kim
Kim Ludvigsen skrev:Udvidelsen ExternalTemplateLoader gør det lidt nemmere at bruge skabeloner til dette formål, jeg har lavet en guide:
http://kimludvigsen.dk/libris/firefox/brevpapir.php

Jeg har forsøgt at installere udvidelsen. men den er ikke kompatibel med den nye Firefox. Firefox henter jo selv opdateringer, som den kalder vigtige, den bandit.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 10, 2009 18:32

Udvidelsen er til Thunderbird. Du skal downloade den til din computer via højreklik på linket til udvidelsen => Gem link som. Derefter kan du installere den i Thunderbird via menupunktet Tilføjelser => Udvidelser => Installer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs mar 10, 2009 19:55

Undskyld Kim. Jeg mente ikke Firefox, men Thunderbird.

I løbet af natten prøver jeg lige, og er ikke i tvivl om at det så virker. Men jeg vender naturligvis tilbage med resultatet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 10, 2009 20:15

Bruger du en betaversion af Thunderbird 3? Udvidelsen burde virke med Thunderbird 2.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør mar 14, 2009 11:23

Kim Ludvigsen skrev:Bruger du en betaversion af Thunderbird 3?

Nej det er godt nok Thunderbird 2. Men jeg opgiver det, det er alt for besværligt i forhold til hvor gerne jeg vil have det. Men mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne