Sådan ?
http://www.sprogkryds.dk/nyside/index1.html
larsm skrev:Nu har jeg brugt en halv søndag på det, men kan ikke helt få det til at fungere.
larsm skrev:Hvis det lykkes mig at lave den boks, regner jeg med at kunne lave baggrunden tranparent og indsætte et billede med den korrekte bredde og farve og runde hjørner. Et det en plan med fremtidsudsigter ?
larsm skrev:Har du i øvrigt et bud på, hvorfor min fast menu ikke venstrestiller sig og indstiller sig på samme måde som den anden menu, så de overlapper perfekt ? Nu er jeg nødt til at rette bredden på det yderste højre menupunkt manuelt.
larsm skrev:Åh, ja, så hjalp det. Jeg havde ellers selv eksperimenteret med en bredde på .luft, så jeg var tæt på at finde løsningen selv.
larsm skrev:Så titter den så sødt frem bag logoboksen i højre side og efterlader ca. 1 px margen i venstre side.
larsm skrev:Jeg er i øvrigt som alle andre dybt imponeret af dine hurtige og grundige svar. Og så uden af få en krone for det !!! Tusinde tak for det.
larsm skrev:Hej Kim, nu har jeg prøvet at få den .luft boks til at virke. Men den fungerer kun perfekt i firefox. I Chrome er hele min fastmenu rykket langt ud til højre. I IE7 er min fastmenu rykket 1px til højre. Har du yderligere input ? Jeg er gået i stå.
larsm skrev:Har du i øvrigt bemærket, at fastmenuen ikke følger med når du scroller til højre i et minimeret vindue (heller ikke i Ludvigs Hjørne) ?
larsm skrev:Jan: Tak for rosen og rådet.
larsm skrev:Jeg har dog stadig til gode og lære om php og menu i extern fil. Det må være for de øvede)
larsm skrev:Dog undrer det mig, at de runde hjørner ikke vises i bunden af indholdsboksen i Chrome, men godt i IE7 og Firefox.
larsm skrev:Med hensyn til den faste menu, ville det være helt lige i øjet, hvis det var muligt at lave den fast vertikalt, men relativ horisontalt. Dermed ville man være sikker på at møde de samme menupunkter, når man scroller op i et vindue, der er for smalt til at hele menuernes bredde kan vises. Gad vide om det teoretisk kunne lade sig gøre ?
Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster