Langsom opdatering i IE7

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Langsom opdatering i IE7

Indlægaf mox65 » tirs feb 03, 2009 20:46

På det seneste har IE7 drillet med at være extrem langsom med at åbne visse sider, bl.a. på nettips.dk. Hvis der f.eks. er 125 elementer der skal åbnes, går det fint med de første 25 elem. men så begynder det at halte, og de sidste hundrede tager ca. 1 sek. pr. 2 elem.
Begynder jeg at scrolle går den helt i baglås og den fryser i 10 sek. Har Firefox installeret, og her er der ingen problemer. Kunne selvfølgelig bruge den, men der er nogen sider den ikke viser så godt, og så ville det trods alt være fint hvis du kendte en løsning på IE7 problemet.
Har en ide om at den er slow fordi den skal indlæse avatarer og billeder, men det skal Firefox jo også, og at det sikkert en eller anden indstilling der skal ændres, spørgsmålet er bare hvilken? Kører XP pro media center 2005.

Mvh mox65
mox65

Geografisk sted: Fyn

Re: Langsom opdatering i IE7

Indlægaf Regmos » tors feb 05, 2009 12:49

Det kan godt skyldes at du har en masse midlertidige filer, og andet efterladt skrammel, liggende. Så du kan prøve at rydde lidt op og se om det ikke hjælper.

Hent Ccleaner her: http://www.ccleaner.com/download/builds den er ganske gratis,
Sørg for at vælge den nederste mulighed (Slim), så slipper du for Yahoo's Toolbar.

Installer CCleaner
Start > Fjern fluebenet i cookies og klik på "analysere" og lad den arbejde.

Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer. Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.

Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

Når har lært programmet lidt bedre at kende kan du vælge at beholde fluebenet i Cookies. Du kan så klikke på "Indstillinger" -> "Cookies", og i det vindue der kommer frem, kan du selv bestemme hvilke cookies du vil beholde/slette.

Se Evt. her: CCleaner The Movie Klik på "Hent"

Prøv derefter at køre en Defragmentering.

Klik på Start > Alle programmer > Tilbehør > systemværktøjer > Defragmentering.
lad programmet køre færdigt, det kan godt tage lang tid, og genstart din computer.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf mox65 » tors feb 05, 2009 15:05

Hej Regmos.
Tak for svar, men bruger allerede CC flere gange om ugen, og den er faktisk hentet med infodelen fra SWF.
Har også downloadet advanced system care free, men ved ikke om det evt. kan være den der har fjernet et og andet i reg. eller ændret en indstilling et sted. Kommer i tvivl om det var omkring det tidspunkt problemerne begyndte...? Har også Privacy keeper installeret.
Desuden er det kun en uge siden at jeg defragmenterede maskinen..
mox65

Indlægaf Regmos » tors feb 05, 2009 16:24

Hej igen mox65.

Hvis du tror du har fjernet noget i reg. så prøv dette fix.: http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Hent denne fil og pak den ud til Skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat - når den er færdig, genstart PC.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at deaktivere dine tilføjelsesprogrammer (Funktioner > Administrer Tilføjelsesprogrammer > Aktiver/Deaktiver tilfø.....) et af gangen,
og se om det er et af dem der er synderen.

Hvis det heller ikke hjælper, kan jeg kun komme i tanke om at geninstallere IE7. Jeg har sakset det følgende fra Bjarne Spywarefri.
Mange gange skyldes problemer med Internet Explorer fejl i programmets filer. Det kan løses ved at geninstallere Internet Explorer.

Det er ikke den store kunst at geninstallere IE, men du bør vide at det er nødvendigt at hente en del opdateringer bagefter.

Gå i > Start > Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > find IE7 og tryk fjern og Genstart.

Så får du IE6 tilbage.

Du kan hente IE7 her: IE7 til XP husk det skal være på dansk.

Håber det virker, for nu er jeg løbet tør for idéer.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf mox65 » tors feb 05, 2009 18:50

Hej Regmos

Mange tak for den fantastiske forklaring og de mange løsnings modeller. Det er nu rart når det bliver penslet lidt ud....
Jeg går igang med det senere i aften, og vender frygteligt tilbage.

Foreløbig mange tak.

Mvh. mox65
mox65

Indlægaf Klattrup » tors feb 05, 2009 20:13

Regmos skrev:
Du kan hente IE7 her: IE7 til XP husk det skal være på dansk.

Nej, til en XP Media center skal den være på engelsk, bagefter installeres MUI packen for at gøre den dansk.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf mox65 » tors feb 05, 2009 22:19

Hej Klattrup
Tak for info'en. Håber ikke det bliver nødvendigt, men det kunne godt tyde på det, alternativet er at jeg må leve med det..

@ Regmos

Det hjalp ikke med .bat, men prøver videre med tilføjelserne. Vender tilbage i morgen.

Godnat
mox65

Indlægaf mox65 » lør feb 07, 2009 21:32

Nu har jeg prøvet at deaktivere hele moletjavsen på een gang og genstartet, og IE7 er blevet mærkbart hurtigere, men den indlæser stadig nettips' forumsider ret langsomt. Det var for stort et arbejde hvis jeg skulle deaktivere eet af gange og så genstarte. Dog med den forskel at nu fryser skærmen ikke og jeg kan også gå videre til de næste sider uden de store problemer. Nå, så vidt så godt, så ville jeg også lige prøve en hastighedstest, og da der også her har været lidt knas på farten, tænkte jeg om det måske havde hjulpet lidt her også. Ja, en lille smule, men den kører stadig ikke optimalt. Skulle dog lige aktivere adobe igen. Har en 10Mb/512kb som kun på denne maskine klarer 5.5Mb/487kb, men efter trimmet, lidt bedre 6.0Mb... Skal siges at den har kørt 9.3Mb trådløst førhen. Har ved siden af, en Bærbar Vista som nok kan klare 9.7Mb trådløst, så der må jo være noget der blokker et sted. Har opdateret firmwaren til netkortet, (Realtek RTL8185 54M) uden resultat.
Tilbage til gen-aktiveringen, så har jeg har kun aktiveret det jeg umiddelbart synes jeg kender og bruger dagligt, så er der lige et par spørgsmål: Der er en masse fra Microsoft:
XML Data source object 1.0 3.0 4.0 6.0
Free treaded XML DOM 1.0 2.0 osv
XSL template 3.0 4.0 osv
Skal de alle aktiveres, eller kan jeg nøjes med at aktivere den nyeste 6.0 i de forskellige tilføjelser?
Vil der automatisk komme en popup hvis maskinen mangler noget af det der ikke er aktiveret?
Kan jeg med sindsro slette dem jeg ikke kender?
Har ikke kunne finde phishing filteret, hvad hedder det i TilFøjObj, sløver det farten, og bør jeg have det kørende?
Men alt i alt så virker IE7 noget hurtigere nu, på trods af at den stadig ikke åbner de sidste elementer ret hurtigt.
Så sidste udvej er altså at afinstallere den og prøve igen, men den vil jeg helst undgå, da det for det første er til at leve med, og for det andet har jeg hørt om en del der har haft problemer med at få det til at virke ordentligt efter en geninstallering, men foreløbig mange tak for alle forslagene og jeg er da meget åben tilat afprøve flere, hvis i skulle komme på flere. Nå, nu må jeg vist hellere slutte, 007 er startet UDEN mig...( bare han nu klarer ærterne)
Håber i vil tage jer tid til at svare på mine mange spørgsmål.
På forhånd tak. Mvh mox65
mox65

Indlægaf mox65 » lør feb 07, 2009 22:00

Heeyyy, må da lige sige at der er sket en væsentlig ændring i hastigheden. Nu hvor jeg har kørt en halv times tid, med en del tilføjelser deaktiveret, kan jeg virkelig mærke der er mere fut i IE7. Men vil selvfølgelig stadig gerne have info om alt det andet.
mox65

Indlægaf Regmos » søn feb 08, 2009 8:12

De tre tilføjelser fra Microsoft du har nævnt, gør dig i stand til at læse visse dokumenttyper fra nettet, og bliver kun indlæst i IE når der er brug for dem.
mox65 skrev:eller kan jeg nøjes med at aktivere den nyeste 6.0

Er det Java? Hvis det er, hvor mange versioner af Java har du så liggende i Tilføj/Fjern Programmer?
Mvh. Regmos
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf mox65 » søn feb 08, 2009 10:49

Har jeg forstået det rigtigt, at jeg ikke behøver at aktivere de andre ver. 3.0 4.0, men at de bare er tidligere ver. der er opdateret?
Med hensyn til java, så er kun den nyeste ver 6 upd. 11 installeret, resten er slettet. Er det det samme med MS XML'erne, altså at jeg egentlig godt kan slette dem?
mox65

Indlægaf Regmos » søn feb 08, 2009 11:26

Den nyeste version af Java hedder update 12 ( Filehippo: Java Runtime ) 8) Den skal bare hentes og installeres, fra update 10 overskriver Java selv gamle versioner.

Jeg troede du måske havde nogen gamle versioner liggende. Det lavede på et tidspunkt lidt ballade på min PC.
Med hensyn til sletning af de gamle tilføjelser, er jeg ikke sikker. Jeg tror jeg ville lade dem være, de ligger stadig på min maskine,
og skaber ingen problemer. Det kan være du kan lokke andre, der ved mere om dette end jeg gør, til at blande sig.
Mvh. Regmos
Brugeravatar
Regmos

Indlægaf mox65 » søn feb 08, 2009 12:14

Ok, tak for svarene indtil nu. Jeg var ellers inde på java forleden (gennem tilføj/fjern linket) fordi jeg havde læst at der var kommet en ver. 12, men de påstod at jeg havde sidste nye..... men det er altså ikke helt rigtigt. Så jeg tror lige jeg kører filehippo update checker..
Men puteren er trods alt blevet væsentligt hurtigere til at åbne sider, nu der er ryddet lidt op i tilføjelserne, men den driller stadig med at åbne de sidste elementer på nogle sider. Foreløbig tak.
mox65

Indlægaf mox65 (update) » man feb 16, 2009 12:47

Kunne ikke logge på netbank, før jeg havde aktiveret nogle af de tilføjelser, som åbenbart skal understøtte versions-genkendelsen af min browser. Så jeg aktiverede alle tilføjelser fra MS, og nu virker det igen, men præcis hvilke der skulle/kunne nøjes med at blive aktiveret ved jeg ikke, men hovedsagen er det funker...Gad ikke og aktivere dem eet af gangen. Dovenskaben længe leve...
Som et alternativ har jeg installeret Opera browseren, og må sige at den sparker røv. Det går lyn hurtigt og så har den en ret simular sidevisning a la IE7, så det er jo helt fint.

Men selve problemet med den langsomme element åbning i IE7, er stadig ikke løst, men det går nu alligevel med den nye Opera.
Så må jeg jo nøjes med at bruge IE7 når jeg skal på netbank.
Edit: Har ikke prøvet at af/geninstallere IE7, men skulle der komme flere løsningsforslag før jeg tager skridtet, så er de meget velkomne.

Mange tak for svarene og ikke mindst den tid der bliver brugt for at hjælpe andre. Det er guld værd. Endnu engang mange tak.

Mvh. Mox65
mox65 (update)

Tilbage til Hjælp til alt