Login med skabelon?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Login med skabelon?

Indlægaf wolff » ons jan 28, 2009 17:22

Tidligere indlæg på Mozilla.dk - http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=5471

Jeg synes ikke rigtig denne guide besvarer mit spørgsmål om hvordan jeg får "skabelonens knapper" til at fungerer....

Kan jeg da bruge de filer som du anbefaler man downloader for at få en kode på sin hjemmeside og stadig bruge skabelonens knapper Uden at "ja, undskyld mig" din kedelige side kommer frem...

Jeg er ikke inde i det med knapperne men lidt inde i php (Dog ikke forfærdtlig meget ) og hvordan tingene skal være for at det virker (når man taster sine informationer i felterne og når man trykker på login knappen) Ønsker som sagt at bruge det login felt som er på css skabelonen jeg har downloadet.
PFT.

Wolff
wolff

Re: Login med skabelon?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 28, 2009 22:44

wolff skrev:Tidligere indlæg på Mozilla.dk - http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=5471

Jeg synes ikke rigtig denne guide besvarer mit spørgsmål om hvordan jeg får "skabelonens knapper" til at fungerer....

Det er heller ikke nemt. Du har to valg, og begge kræver kendskab til koder.

Hvis du benytter den alternative formular fra min side, kan du indsætte formularen det ønskede sted på siden og så tilpasse udseendet ved at redigere i filen adgangsformular.php. Det kræver kendskab til html og css.

Der vil sikkert også være problemer med at få vist login-teksten i indholdsfeltet, når man ikke er logget ind, og det rigtige indhold når man er logget ind. Det kan også løses med html og css.

Alternativt kan du bruge formularen i den skabelon, du har fundet. I så fald skal der bruges kendskab til php for at lave login-funktionen fra bunden eller for at tilrette mit login-script.

Det er desværre ikke noget, jeg har tid til at hjælpe nærmere med. Måske andre her eller i et andet forum vil hjælpe med koderne.

Du kan finde masser af login-scripts rundt omkring på nettet, men de vil sikkert alle kræve et vist kendskab til brugen af koder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf wolff » tors jan 29, 2009 16:18

Okay, Kim fortæller mig at han desværre ikke kan hjælpe mig yderligere :(

Er der andre der kan hjælpe mig :?: :?: :?:

(Alt hvad jeg får fortalt bliver gemt, sp jeg kan læse mig frem til dette, hvis jeg skulle få brug for dette)

Majlw.
PFT.

Wolff
wolff

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » tors jan 29, 2009 18:53

Hej wolff

Jeg kan godt hjælpe dig med Kims login formular, men jeg forstår ikke hvad du mener med
ja, undskyld mig" din kedelige side kommer frem...

Det er din egen side der kommer frem og stopper der hvor du har indsat formular felterne.
Jeg har lagt en login side og 5 andre sider der er beskyttet af login på:
http://bjarnekroghhansen.dk/test/index.php
Brugernavn: test og Adgangskode: test
Prøv Forsiden inden du tastet login.
Er det noget i den stil.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Indlægaf lulu » fre jan 30, 2009 8:01

Godmorgen Bjarne.

Hvis du kigger på min hjemmeside [url]http:/www.majlw.dk[/url] kan du se at der er (i den skabelon jeg har brugt) et område hvor der er til login. Og det er lige præcis det område jeg ønsker at få i brug.
PT. er det ikke på, da jeg fjernede den i går og lige nu sidder på arbejdet og har ikke adgang til mine hjemmeside filer.

Men at det kunne hjælpe dig til at forstå hvad jeg ønsker din hjælp med.

Lulu (majlw)

Jeg uploader filen i aften - efter håndboldskampen.
LULU
lulu

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » fre jan 30, 2009 9:35

hej lulu

et område hvor der er til login

Kims login formular stoppe det sted på siden hvor formularen er indsat, og siden fortsætter først efter at man er logget ind.
Du skal bruge en anden logind formular, en hvor hele siden kommer frem, sådan en har jeg brugt her:
http://bjarnekroghhansen.dk/login.php - Fejl i linket til kontaktformular, skal være http://bjarnekroghhansen.dk/formular.php
Den login formular kan sende dig videre til en ny side, ny mappe og eller et nyt domæne.
Jeg bruger den selv til at linke videre til vores private hjemmeside, der ligger på et andet domæne.
(På det private domæne, har jeg så brugt Kims login formular, til at beskytte siderne, jf. mit sidste indlæg).
Det kan jeg også hjælpe med.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 30, 2009 10:49

Bjarne Krogh Hansen skrev:Kims login formular stoppe det sted på siden hvor formularen er indsat, og siden fortsætter først efter at man er logget ind.
Du skal bruge en anden logind formular, en hvor hele siden kommer frem, sådan en har jeg brugt her:

Det burde rent faktisk være muligt at bruge min formular på Lulus side. Efter at have tænkt lidt over det, er det måske ikke så svært igen. Der skal blot rettes i adgangsformular.php, så siden ikke afsluttes efter formularen, men så indholdsruden i stedet vises med login-teksten.

Det burde kunne klares med lidt klippe/klistre af kode fra skabelonen og ind i adgangsformular.php.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » fre jan 30, 2009 12:02

Hej kim og lulu
Kim Ludvigsen skrev:Det burde rent faktisk være muligt at bruge min formular på Lulus side.

Det har jeg ikke prøvet, jeg havde dan anden formular inden jeg brugte Kims.
Men Kim, det forudsætter vel, at de beskyttede siderne ligger på samme domæne, for at den tager login med ?
Mine private sider ligger rent faktisk på et sub domæne, så der ville det være smart hvis den tog login med.
Jeg prøver lige at at bakse lidt med login formularerne, og så vender jeg tilbage.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 30, 2009 13:42

Bjarne Krogh Hansen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Det burde rent faktisk være muligt at bruge min formular på Lulus side.

Men Kim, det forudsætter vel, at de beskyttede siderne ligger på samme domæne, for at den tager login med ?

Nu ved jeg ikke, om vi snakker forbi hinanden, men jeg tænker på løsningen med at have login'et på hver side. Altså så man kan gå ind på en underside, og hvis man ikke er logget ind, vises login-formularen.

I adgangsformular.php afsluttes siden i øjeblikket efter formularen. med tag'ene:
</div>
</body>
</html>

Det er så bare at åbne Lulus skabelon, kopiere koden fra afslutningen af hendes formular og indsætte den efter den ovenstående </div>. Men man skal selvfølgelig være opmærksom på at få de rigtige koder over, så siden bliver pænt afsluttet.

Man skal så samtidig slette den nuværende formular i skabelonen og i stedet indsætte adgangsformular.php med en include-kode. Så burde det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » fre jan 30, 2009 15:18

Hej Kim og lulu
Kim Ludvigsen skrev:Nu ved jeg ikke, om vi snakker forbi hinanden

Kim du har ret, jeg sad på mit arbejde og skrev sidste indlæg og tænkte mig ikke om, jeg ved jo godt at dit login ikke er til viderestilling.

lulu, jeg har downloaded kildekoderne til html og css filerne, og kan se de ikke er oprettet i KompoZer.
Det viste sig at css filen er ikke konvertibel med KompoZer, den ser mærkelig ud, og jeg kan ikke oprette en div box til adgangaformularen.
Jeg har prøvet at åbne html og css filerne i min php-editor, men der kan jeg ikke overskue at oprette div boxen manuelt i filerne.
Jeg kan ikke komme videre med dine filer :oops: desværre. Det kan måske være fordi det er en xhtml erklæring i første linie.

PS: W3C validering, css = 0 erros men html = 5 erros
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 30, 2009 15:40

Bjarne Krogh Hansen skrev:Det viste sig at css filen er ikke konvertibel med KompoZer, den ser mærkelig ud, og jeg kan ikke oprette en div box til adgangaformularen.

Det skal muligvis gøres i kildekoden. Nu er opgaven vist ikke så stor, som jeg først troede, så hvis Lulu lige smider den rette side op igen, så kan jeg prøve at tilrette den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lulu » fre jan 30, 2009 16:25

Hej med jer to fantastiske mennesker :D

Super debat omkring dette emne, har fulgt med her fra arbejdet i løbet af dagen.

Jeg sidder desværre stadig på pinden og "flyver" hjem for at se kampen, forventer at jeg kan nå at smide siden ud inden den begynder. Jeg krydser i hver fald finger for det, ellers bliver det efter kampen som tidligere nævnt.

LULU :lol:
LULU
lulu

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » fre jan 30, 2009 16:41

Hej Kim
Kim Ludvigsen skrev:så hvis Lulu lige smider den rette side op igen, så kan jeg prøve at tilrette den.

Jeg tog koden direkte fra hjemmesiden, jeg har lavet en zip mappe med filerne (kun html og css filerne), her er linket
http://bjarnekroghhansen.dk/lulu.zip
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf lulu » fre jan 30, 2009 19:26

Så ligger index.html siden ude igen.....

LULU
LULU
lulu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 30, 2009 21:01

Du har lagt den originale skabelon op og ikke den med din logintekst, du skal derfor selv indsætte din logintekst.

Jeg har ikke testet, og det er blot hurtigt flikket sammen, så der kan sagtens være fejl.

Hent denne fil:
http://kimludvigsen.dk/projekter/adgang.zip
Og pak den ud. Du skal indsætte den ønskede logintekst, der skal vises i indholdsruden. Og du kan ikke bruge KompoZer til det, det skal gøres i hånden (brug Notesblok).

Du skal selvfølgelig også rette i filen adgangskontrol, sådan som det er beskrevet i min guide.

Og du skal også rette i html-filen:
Først og fremmest skal den omdøbes til at hedde filnavn.php

Du skal så åbne filen (brug Notesblok) og indsætte denne linje allerøverst i filen:
Kode: Vælg alt
<?php include 'adgangskontrol.php'; ?>

Du skal herefter finde denne kode i filen:
<p class="item_top">Login Example</p>
<ul>
<input value="Username" style="width: 105px;" type="text" />
<input value="Password" style="width: 105px;" type="password" />
<input value="login" type="submit" />
</ul>

Den skal du slette og i stedet indsætte dette:
<?php
include 'adgangsformular.php';include 'adgangsformular.php';
?>

Bemærk, at hvis du retter siden i KompoZer efterfølgende, skal du bagefter atter indsætte den øverste linje med Notesblok - den sletter KompoZer nemlig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til alt