Får man ny IP-adresse, hvis der er strømafbrydelse?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Får man ny IP-adresse, hvis der er strømafbrydelse?

Indlægaf Cykel-Myggen » søn jan 11, 2009 20:36

God aften

Får man egentlig ny IP-Adresse, hvis der er strøm-afbrydelse og modem & router bliver slukket?

Jeg har klonet mac adresse - Forsvinder den også?

Det er en IP adresse, som TDC giver - Ikke en "købt".

Blev lidt nysgerrig - Det betyder ikke noget om det er den samme eller en ny, men vi har haft strømafbrydelser et par gange, og jeg har ærlig talt glemt at se om det så var andre end den sædvanlige (som jeg ikke husker hvad var).

Hej fra Cykel-Myggen
Cykel-Myggen

Re: Får man ny IP-adresse, hvis der er strømafbrydelse?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 11, 2009 22:35

Cykel-Myggen skrev:Får man egentlig ny IP-Adresse, hvis der er strøm-afbrydelse og modem & router bliver slukket?

Det afhænger af internetudbyderen og dit abonnement.

Hos TDC kan man betale for at få en fast ip-adresse, og så vil den normalt ikke blive ændret. Men selv hvis man ikke køber en fast ip-adresse, vil TDC typisk give den samme ip-adresse igen, hvis den ikke i mellemtiden er blevet givet til en anden.

Cykel-Myggen skrev:Jeg har klonet mac adresse - Forsvinder den også?

Det er ikke noget jeg har styr på, men jeg tror det ikke. Det afhænger måske også af, om du taler om routerens mac-adresse eller mac-adressen på computerens netkort.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Får man ny IP-adresse, hvis der er strømafbrydelse?

Indlægaf Cykel-Myggen » søn jan 11, 2009 23:36

Tak for svaret Kim Ludvigsen !

"Men selv hvis man ikke køber en fast ip-adresse, vil TDC typisk give den samme ip-adresse igen, hvis den ikke i mellemtiden er blevet givet til en anden"
... Ja, det er som sagt ikke en købeadresse ...

"Det afhænger måske også af, om du taler om routerens mac-adresse eller mac-adressen på computerens netkort"
... Det ved jeg ærlig talt ikke - Har bare Klonet en netadressen (fik det anbefalet af en router-supporter) ...

Nåh - Men altså tak !
Vil (for sjov) lige skrive den nuværende IP op - Og se om den evt. ændrer sig når/hvis der kommer strømafbrydelse igen.
Cykel-Myggen
Cykel-Myggen

Tilbage til Hjælp til alt