Win automatiske sikkerhedsopdatering

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Win automatiske sikkerhedsopdatering

Indlægaf Dorte » man jan 05, 2009 11:03

Hej Ludvigs Hjørne

I har hjulpet mig før, så nu vil jeg da lige prøve igen om der skulle være en eller anden, der også denne gang kan hjælpe mig.
Jeg har hørt, at man kan forøge sin pc´s hastighed betragteligt, hvis man sletter Windows opdateringer, på min pc benævnt:
"Windows 2000 Hotfix KBxxxxxx(et sekscifret nummer)", da jeg har Win 2ooo prof. styresystem.
Hvad sker der, hvis jeg sløjfer de opdateringer, der fx ligger helt tilbage i 2006 og 2007 ?
Jeg har installeret en viruspakke fra TDC (F-Secure) - er den ikke tilstrækkelig til at holde alle "angrebene" på afstand -altså sådan at jeg faktisk ikke behøver Windows opdateringer ??
Ja, det var en lang smøre, men er der en eller anden, som kan hjælpe, siger jeg på forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Dorte
Dorte

Re: Win automatiske sikkerhedsopdatering

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 05, 2009 11:44

Du skal endelig ikke slette dine Windows-opdateringer!

Jeg tvivler på, at de har nogen betydning for din hastighed, og hvis de har, så kan det lige så godt være, at de har en positiv betydning.

De har til gengæld en meget stor betydning for din sikkerhed, idet de lukker sikkerhedshuller i Windows - og det er huller, som sikkerhedsprogrammer som TDC's sikkerhedspakke ikke kan rette op på.

Rent faktisk er det lige omvendt af dine spekulationer: Hvis du holder din Windows opdateret, kan du i vid udstrækning undvære sikkerhedspakker - hvis du ellers opfører dig fornuftigt på nettet.

Spørgsmålet er så, hvad du ellers kan gøre for at få lidt mere fart på computeren. Det er måske ikke helt nemt, for jeg kan næsten forstå, at det er en ældre sag, siden du har Windows 2000 på den. Ekstra ram kunne måske være en løsning, men spørgsmålet er, om du kan få ram til en ældre computer til en rimelig pris (det vil sikkert være bedre at købe en ny computer).

Du kan også prøve at forhindre automatisk start af unødvendige programmer og evt. udskifte resource-krævende programmer med andre, der er mindre krævende.

Tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-hur ... indows.php
den er skrevet til Windows XP, så der kan være ting, som er anderledes i din Windows.

Du kan også overveje at installere Linux på computeren - det kan give nyt liv til en ældre computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Win automatiske sikkerhedsopdatering

Indlægaf dotter » tirs jan 06, 2009 19:19

Hej Kim

Tak for svaret.
Jeg må hellere lade "fixene" stå, hvor de står.
Venlig hilsen
Dorte
dotter

Tilbage til Hjælp til alt