enkelte emails kommer nu ikke i indbakke men en anden

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

enkelte emails kommer nu ikke i indbakke men en anden

Indlægaf Arne Hansen » tors dec 18, 2008 23:57

Mails En bestemt afsenderadresse modtager jeg ikke længere i indbakken men de lander i en "skraldespands"bakke med navnet returnerede og som i sin tid blev lavet til at modtage de af mine sendte mails, som kom tilbage med besked om at de ikke kunne afleveres og afsendt fra "postmestreadresser" Derfor forstår jeg ikke hvordan en anden afsendermailadresse som jeg aldrig har lagt ind til at blive placeret .
Når jeg går i i "returnerede"-bakken og prøver at sende den til min egen adresse, alrså med min afsenderadresse, så ryger den stadig i samme"returnerede"bakke igen. Men når jeg så åbner den oprindelige modtagne mail fejlplaceret i "returnerede"bakken og så sletter afsenders mailadresse alle steder, så kommer den af mig afsendte email godt nok i indbakken.
Og det er altså ikke fordi afsendermailadressen er mærket som spam.

JEg kunne ikke finde ud af at åbne til "returnerede"bakken og se hvilke mailadresser der står angivet til at skulle lægges i denne mappe. Tanken var at hvis jeg kunne finde den afsendermailadresse, som bliver fejlplaceret , her så kunne jeg vel også slette den igen.

Hvordan kommer jeg nu videre? Hvaad skal jeg gøre?
Med venlig hilsen
ARne Hansen post@arnehansen.net
Arne Hansen

Re: enkelte emails kommer nu ikke i indbakke men en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 19, 2008 0:09

Arne Hansen skrev:Mails En bestemt afsenderadresse modtager jeg ikke længere i indbakken men de lander i en "skraldespands"bakke med navnet returnerede og som i sin tid blev lavet til at modtage de af mine sendte mails, som kom tilbage med besked om at de ikke kunne afleveres og afsendt fra "postmestreadresser" Derfor forstår jeg ikke hvordan en anden afsendermailadresse som jeg aldrig har lagt ind til at blive placeret .

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår dig ret.

Har du på et tidspunkt oprettet et meddelelsesfilter til at sortere mails over i en mappe med navnet "returnerede"? I så fald er der måske en fejl i filtrets kriterier.

Arne Hansen skrev:Når jeg går i i "returnerede"-bakken og prøver at sende den til min egen adresse, alrså med min afsenderadresse, så ryger den stadig i samme"returnerede"bakke igen.

Hvordan sender du den til din egen adresse?

Arne Hansen skrev:Men når jeg så åbner den oprindelige modtagne mail fejlplaceret i "returnerede"bakken og så sletter afsenders mailadresse alle steder, så kommer den af mig afsendte email godt nok i indbakken.

Sletter du adressen i mailen, og i så fald, hvordan? Eller sletter du adressen i adressebogen?

Arne Hansen skrev:JEg kunne ikke finde ud af at åbne til "returnerede"bakken og se hvilke mailadresser der står angivet til at skulle lægges i denne mappe.

Hvis du har oprettet et meddelelsesfilter, kan du aflæse filterkriterierne i Funktioner => Meddelelsesfiltre => markér det pågældende filter => klik på Rediger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: enkelte emails kommer nu ikke i indbakke men en anden

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre dec 19, 2008 0:11

Hej Arne

Det kan være det forholder sig sådan:
I øjeblikket afsendes der mange spam-mail med emnet "Delivery Status Notification (Failure)" eller "Delivery Status Notification". Det er typisk emnet på en uanbringelig e-mail. Derfor opfattes disse spammail af dit e-mailprogram som nogle du har sendt og som ikke kunne anbringes.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt