Langsom bærbar

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Langsom bærbar

Indlægaf Vanløse » søn nov 30, 2008 21:57

Hej alle. Jeg håber der er hjælp at hente her.

Min bærbare (Toshiba Satellite, knap 3 år gammel) havde lige fået det så godt efter at jeg havde fjernet en masse billeder og musik fra den. Der er masser af plads på.

Igår skulle jeg så lægge en ganske almindelig cd ind på og samtidig havde jeg min eksterne harddisk (WD) sat til pc'en i USB porten. Jeg fik lagt cd'en ind, men lige pludselig gik der et eller andet galt. Hverken harddisken, windows media player eller noget virkede (der stod bare "svarer ikke" ved alt). Jeg kunne ikke gøre andet end at slukke pc'en på knappen, da intet fungerede. Da jeg ville tænde igen var den MEGA langsom og bad mig tænde i samme tilstand som den sidst benyttede (eller noget i den stil). Og hver gang jeg har tændt den siden har den været ca. 10 minutter om bare at starte op. Og hvis den så lige skal åbne et vindue eller noget andet, er den også vildt langsom. Den fryser næsten hvert billede og musen "hakker" sig hen over skærmen. Det er umuligt at høre musik på den da lyden også "hakker", og der er forsinkelse på, når man skriver, både her og i word.

Jeg har prøvet systemgendannelse men efter genstart står der, at systemet ikke kan gendannes.

Er der ikke nogen kloge mennesker der ved noget om den slags? :cry: Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det. Og det er som sagt ikke bare fordi der mangler plads.

Mvh. Lisbeth.
Vanløse

Re: Langsom bærbar

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » man dec 01, 2008 19:08

Hej Lisbeth

Prøvet <ctrl>+<alt>+<delet> vælg Start Jobliste.
Prøv de forskellige faneblade, så kan du måske identificere problemet.
For yderligere hjælp må andre svarer.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Re: Langsom bærbar

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 03, 2008 0:44

Du kan prøve at lade Windows reparere sig selv. Programmet sfc kan scanne alle vigtige Windows-filer og tjekke, om de er i udu, og i så fald erstattes de af de originale filer fra Windows-cd'en.

Klik på Start => Kør => skriv:
sfc /scannow
og tryk på Enter (eller klik på OK).

Du vil sandsynligvis blive bedt om at indsætte din Windows-cd i DVD-drevet. Og du skal sandsynligvis bruge din licenskode undervejs. Så have begge dele klar, inden du starter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt