Ikon til hjemmeside.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Ikon til hjemmeside.

Indlægaf Snowman36 » ons nov 26, 2008 0:07

Prøv at åbne FileZilla, klik på menupunktet Overfør => Transfer type => Binær og overfør så atter ikonen til webserveren

Under transfer type var den på auto, det ændrede jeg til binær. Jeg slettede den 1. og og påny upload og nu kan jeg se ikonet når jeg åbner med vis, det kunne jeg ikke med den 1. Den viser den samme koder når jeg ser det med texteditor som før. Jeg kan ikke se ikonet på min hjemmside, kan du se ikonet?

Har jeg placeret den rigtigt i rodmappen?
Snowman36

Indlægaf Klattrup » ons nov 26, 2008 0:32

Det virker fint i både Internet Explorer og Firefox ved mig
Billede
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Snowman36 » ons nov 26, 2008 0:37

Det virker fint i både Internet Explorer og Firefox ved mig
YES YES :lol:

Jeg kan ikke stadigvæk ikke se det :cry:

Hvad skal jeg gøre?

nb: jeg har IE7
Snowman36

Indlægaf Klattrup » ons nov 26, 2008 0:40

Det hjælper nok at slette midlertidige filer i din browser

Funktioner > Internetindstillinger > Generelt > Slet
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Snowman36 » ons nov 26, 2008 0:50

Mere YES YES, nu kan jeg se det, tak for det.

Mange tak Kim for den gode vejledning :wink:

Lige en ting til. Binær hvad vil det sige? Jeg har jo kørt med auto i FileZilla hidtil, skal jeg fortsætte med det? Jeg overfører stort set kun billeder.
Snowman36

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 26, 2008 10:28

Normalt fungerer Auto helt fint. Jeg ved ikke, hvorfor din Filezilla tager fejl med lige netop favicon-filen, normalt skulle de blive overført som binære filer.

Jeg er ikke helt sikker på, at dette er den rigtige forklaring på forskellen mellem ascii og binær, så tag den med et forbehold:
Binære filer understøtter flere tegn end ascii-filer. Hvis du sender en binær-fil som en ascii-fil, risikerer du derfor at nogle tegn mistes i omformningen.

Tekst-filer gemmes normalt som ascii-filer, mens programmer, billeder og lyd normalt gemmes som binære filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Snowman36 » fre nov 28, 2008 10:03

Tekst-filer gemmes normalt som ascii-filer, mens programmer, billeder og lyd normalt gemmes som binære filer.

Fint, jeg gemmer med binære filer i File Zilla.

Det er bare godt med favicon, som jeg kan se på hovedsiden og alle undersider og tilmed Jalbum galleriet.

Der er dog ikke favicon på bloggen her: http://blog.fotostahl.dk/#home Denne kan jeg ikke ikke se i rodmappen.

Når jeg tjekker mine statistikker hos one.com, kan jeg se, bloggen ikke bliver registreret og det er jo fordi den ikke ligger i rodmappen.

Normal når jeg opretter en ny side hedder den eks. fotostahl.dk/blog.html, men den jeg vil have oprettet hedder blog.fotostahl.dk, siden er jo lavet, så jeg ved ikke hvordan man opretter den.

Har du et tips til hvordan jeg lægger den i rodmappen?
Snowman36

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 28, 2008 13:39

Jeg har ikke tjek på, hvordan one.coms blog-system virker, men prøv i første omgang at uploade faviconen på samme måde, som når du uploader billeder til bloggen. Hvis du er heldig, havner den i den rigtige mappe.

Du kan også tjekke, om der er oprettet et subdomæne i dit webhotels indstillinger ("blog." før domænenavnet er et subdomæne). I så fald kan du måske finde oplysninger om, hvordan du uploader filer til subdomænet.

Hvis du har mulighed for at rette i blog'ens kildefiler, så har du måske også en adresse, hvor de ændrede filer skal uploades til. Og du kan så uploade faviconen til den adresse.

Og ellers må one.com's support kunne fortælle dig, hvor faviconen skal uploades til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Snowman36 » fre nov 28, 2008 15:38

Favicon virker nu på bloggen.

Jeg tog blot et kopi af favicon i index mappen og puttede den i blog mappen :wink:
Snowman36

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 28, 2008 16:44

Snowman36 skrev:Favicon virker nu på bloggen.

Jeg tog blot et kopi af favicon i index mappen og puttede den i blog mappen :wink:

Det er også den helt rigtige metode - men jeg har åbenbart misforstået dig, jeg troede ikke, du kunne se blog-mappen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt