Sprog i Kompozer.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sprog i Kompozer.

Indlægaf irj » ons okt 22, 2008 18:55

Hej
Jeg har et lille problem med kompozer , nu har jeg fået tilføjet sprogpakken og det er så også fint ,men når at jeg skal oprette
stilark og stile , står de 4 punkter stadigvæk på engelsk kan man ændre dette eller er der nogle der lige kan oversætte disse
i nummerisk rækkefølge ,så må jeg jo skrive dem ned . ?

På forhånd tak
irj

Re: Sprog i Kompozer.

Indlægaf irj » ons okt 22, 2008 19:17

Måske jeg lige skal forklare lidt nærmere hvilke punkter det er jeg mener eks.
"Stile der skal tilføjes et eksisterende hthl-element."
irj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 22, 2008 19:57

De fire punkter skulle meget gerne være oversat til dansk.

Hvilken version af KompoZer har du? (Hjælp => Om KompoZer)

Hvilken udgave af sprogpakken har du? (Hvor har du hentet den?)

Hvilket styresystem bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf irj » ons okt 22, 2008 20:26

1. KompoZer ver. 0.7.10
2. Sprogpakke. danish Local 0.7.10.20070830 og har også prøvet en der hedder LoremlpsumNvu 0.3.1
3. Styresystem der bruger jeg Linux/ubuntu/8.04 . Men jeg har også prøvet på min datters bærebare pc med Windows XP , og med samme resultat
irj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 22, 2008 20:45

irj skrev:1. KompoZer ver. 0.7.10

Ok, det er den nyeste, så det er, som det skal være.

irj skrev:2. Sprogpakke. danish Local 0.7.10.20070830

Hvor har du hentet den?

irj skrev:3. Styresystem der bruger jeg Linux/ubuntu/8.04 .

Her går det galt. Af en eller anden grund er der problemer med den danske sprogpakke sammen med Ubuntu-versionen af KompoZer. Sprogpakken skulle virke på alle andre styresystemer (også andre Linux-distributioner).

irj skrev:Men jeg har også prøvet på min datters bærebare pc med Windows XP , og med samme resultat

Det skulle virke på Windows, men måske det er en forkert sprogpakke, du bruger. I stedet for at rode med at installere sprogpakken manuelt, så brug min installationspakke, der indeholder den danske sprogpakke. Du skal lige ind og slette den gamle profil først, tjek det andet afsnit med rød skrift på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... lation.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf irj » ons okt 22, 2008 21:46

Sprogpakke er hentet her http://kompozer.net/l10n/ Dansk (da-DK) , har også haft dowloade denne her kpz-langpack-daDK.xpi med den der fik jeg dog dansk tekst på det meste undtaget lige de 4 nævnte punkter.
Linux/Ubuntu bliver ikke erstattet af en anden Linux-distribution ,og ej heller med Windows da det jo køre udmærket med andre ting :) ,og datterens pc har jeg ikke ubegrænset adgang til.
Jeg har nu hentet din installationspakke Kim ,og lagt den på skrivebordet på min ubuntu, også åbnet den med wine og der kommer den godtnok frem med dansk tekst på de omtalte punkter ,så det bliver løsningen ind til videre.
irj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 22, 2008 22:23

Det var nu din datter, jeg tænkte på med installationspakken. Jeg vidste slet ikke, at KompoZer kunne køre under Wine, men nu kan jeg jo så foreslå det til andre, der gerne vil have en dansk KompoZer i Ubuntu.

Sprogpakken inde på Kompozer.net er forældet. Det har desværre ikke været muligt at få programmøren til at udskifte den med den nyeste version af sprogpakken. I stedet bør man bruge den sprogpakke, der kan hentes hos MozillaDanmark:
http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer

Det gør dog ikke nogen forskel i dit tilfælde, eftersom Ubuntu-problemet ikke ligger i sprogpakken, men i selve programmet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf irj » tors okt 23, 2008 17:09

Den er også prøvet http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer på min datters pc med samme resultat.
irj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 23, 2008 21:22

Også efter at have slettet den gamle profil?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf irj » fre okt 24, 2008 15:23

Kim Ludvigsen skrev:Også efter at have slettet den gamle profil?

Ja det mener jeg at jeg gjorde men er nu ikke helt sikker , da jeg prøvede så mange ting.
Men det kan jeg godt prøve næste gang jeg får fat i hendes Computer ,så indtil vider køre jeg bare som det er nu med min egen oversættelse :)
irj

Tilbage til Hjælp til alt