Langsomt at komme ind i denne computer m.m.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Langsomt at komme ind i denne computer m.m.

Indlægaf Peter » man okt 20, 2008 15:14

Pludselig er det blevet svært at komme ind i denne computer, der står et timeglas og kører i ½ til 1 minut før siden kommer frem og går jeg vidre derfra og trykker tilbage er det det samme. Jeg kan heller ikke overføre billeder fra kamera via et usb kabel som eller fungere og det går også lidt lansomt når jeg går ind i mappen billeder. Der er måske også andre fungtioner der kører dårligt det ved jeg ikke ellers køre pc'en godt i programmer email og internet. Er der nogen der kan hjælpe med at løse det problem så vil jeg være taknemlig. Tak
Peter
Peter

Re: Langsomt at komme ind i denne computer m.m.

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 20, 2008 15:22

Det kunne tyde på, at det er harddisken, der er langsom. Kører du noget i baggrunden, som bruger harddisken, fx antivirus-scanning eller lignende?

Har du prøvet at genstarte computeren for at se, om den så stadig er langsom?

Bruger du XP eller Vista?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Peter » man okt 20, 2008 16:10

Ja, der kører et antivirus program i baggunden, men det har der gjort i flere år, jeg ved ikke om min trådløse HP printer som kører via en ruter kører i bagrunden.
Jeg har prøvet at genstarte både pc og ruter det løser ikke problemet. Den har kørt perfekt lige til omtalte problem opstod her for nogle uger siden. Jeg har også prøvet at slette og genindstalerer mit kamera program, men det hjalp heller ikke?
Peter

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 20, 2008 21:46

Prøv at åbne Windows Jobliste for at se, om der er nogle processer som bruger meget cpu.

Tjek evt. denne side om joblisten (især afsnittet Processer):
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Peter » man okt 20, 2008 22:39

Der er ikke nogle processer der bruger meget cpu undtagen Aktiv systemproces.
Jeg bruger XP.
Peter

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 21, 2008 0:54

Har du prøvet at se, hvad der sker i joblisten, når du åbner Denne computer, altså mens du får timeglas? Jeg tænker på, om en af processerne pludselig begynder at bruge en masse cpu.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Peter » tirs okt 21, 2008 8:37

Ja' det har jeg prøvet, men det gav ikke nogen forskel. Findes der ikke et program eller en måde hvormed man kan kontrollere evt. fejl?
Peter

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 21, 2008 9:17

Peter skrev:Ja' det har jeg prøvet, men det gav ikke nogen forskel.

Når det ikke er et program, der bruger harddisken intensivt (som en aktiv scanning af hele harddisken), og når det ikke er et program, der lægger beslag på cpu'en, så har jeg desværre ikke flere forslag.

Peter skrev:Findes der ikke et program eller en måde hvormed man kan kontrollere evt. fejl?

Jeg kender ikke nogen, men måske andre herinde gør?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Peter » tirs okt 21, 2008 9:32

Du skal have tak for din tid. Det er desværre nok ikke noget der løser sig selv så jeg søger vidre efter en løsning.

mvh
Peter
Peter

Tilbage til Hjælp til alt