besvarelse af mail i thunderbird

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

besvarelse af mail i thunderbird

Indlægaf Brandt » man jul 21, 2008 10:39

Hej Kim

Jeg er helt ny bruger af thunderbird, og er faktisk super glad for mailprogrammet - jeg har dog et lille problem når jeg skal besvare mails.

Når jeg modtager en mail og trykker "besvar", så bliver jeg automatisk placeret under al den tidligere tekst i mail korrespondancen. Normalt har jeg brugt outlook - hvor jeg bliver placeret "oven over" al den tidligere tekst, hvilket gør det meget mere overskueligt for modtageren at se hvad jeg har svaret i mailen.

Jeg tænker om jeg har fået aktiveret en bestemt funktion i forbindelse med svar på mails i thunderbird, da jeg ud over automatisk at blive placeret i bunden af tidligere svar, får forskellige farvelinier i venstre side af mailbesvarelsen. Således at der er forskellige farver samt forskellige linier til hvert af de tidligere svar i mail korrespondancen.

Jeg håber du kan hjælpe mig, således at jeg automatisk bliver placeret øverst på mailen, når jeg skal besvare mine mails. I øjeblikket må jeg selv sørge for denne placering hver gang - hvilket er ret irriterende :)

På forhånd tak for hjælpen. :)
Brandt

Re: besvarelse af mail i thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 21, 2008 11:47

Det er heldigvis nemt at løse problemet: Klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér Komposition & adressering i oversigten til venstre => brug rullemenuen til højre til at vælge Start mit svar over den citerede tekst.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf brandt » søn jul 27, 2008 11:43

Helt perfekt :)

1000 tak for hjælpen :)
brandt

Indlægaf Jackie » tirs sep 16, 2008 13:46

Kim Ludvigsen skrev:Det er heldigvis nemt at løse problemet: Klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér Komposition & adressering i oversigten til venstre => brug rullemenuen til højre til at vælge Start mit svar over den citerede tekst.

Kan du så ligeledes hjælpe med signaturer som man gerne vil have "OVER DET CITEREDE" men som ikke er det anbefalede, for den bliver ved med at skifte tilbage til det anbefalede UNDER DET CITEREDE, hvilket er møghamrende irriterende (i bedste fald).
Jackie

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2008 13:58

Jackie skrev:Kan du så ligeledes hjælpe med signaturer som man gerne vil have "OVER DET CITEREDE"

Det vil være en meget dårlig ide. Hvis signaturen er lavet rigtigt, vil alt, hvad der står efter den, blive klippet væk, når andre svarer. Dermed vil det citerede også blive klippet væk, og det bliver sværere at følge en mailveksling.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jackie » tirs sep 16, 2008 14:57

Okay - Hvordan får jeg så min signatur til at stå "øverst" efter min besvarede mail?
Er du med?

Altså:

med svar til blablablabla

med venlig hilsen
Jackie

bla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablabla
bla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablabla
bla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablablabla blablabl blablablablabla

Og ikke som den gør nu:

med venlig hilsen
Jackie
Jackie

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2008 16:20

Jackie skrev:Okay - Hvordan får jeg så min signatur til at stå "øverst" efter min besvarede mail?

Det er som sagt en dårlig ide, fordi citatet dermed risikerer at bliver klippet væk, når modtagerer svarer tilbage. Det er nok derfor, du ikke kan ændre dette i Thunderbird - jeg kan forestille mig, at det er det samme i alle mailprogrammer.

Jeg tror ikke, der er anden løsning end at skrive din signatur manuelt eller at bruge en udvidelse, der kan indsætte makro-tekst. En sådan makro-tekst kan så indeholde din signatur. Tag fx et kig på udvidelsen Clippings:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/1347
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jackie » ons sep 17, 2008 7:52

Det forstår jeg bare ikke - I Outlook kan man indsætte sin signatur hvor man har lyst. Det virker lidt åndssvagt at man ikke har samme mulighed i Thunderbird. Som ny bruger synes jeg det er direkte tåbeligt. En signatur i bunden af ens besvarede mails er jo så godt som ligegyldig, da 99.5% skriver over andres ciateter. Måske jeg bare har forstået det forkert, men kan man indsætte sin signatur manuelt ligesom man gør det i Outlook? Ellers må jeg vel ud i noget med makro, men da jeg bruger mine signaturer rimelig flittigt, så er jeg altså desværre (for jeg synes fatisk generelt Thunderbird er en bedre mailklient end Outlook) på vej tilbage til mit "gamle" outlook da det vil give en masse spildtid, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker. Jeg kan bare ganske enkelt ikke fatte, at en så enkel feature som en signatur "hvor man har lyst", kan være så exceptionel svær at tilpasse et program udviklet af brainees :roll:
Jackie

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 17, 2008 8:12

Jackie skrev:Måske jeg bare har forstået det forkert, men kan man indsætte sin signatur manuelt ligesom man gør det i Outlook?

Du kan altid skrive den manuelt, og ellers kan du bruge den tidligere nævnte udvidelse til at indsætte den.

Jackie skrev:Ellers må jeg vel ud i noget med makro, men da jeg bruger mine signaturer rimelig flittigt, så er jeg altså desværre (for jeg synes fatisk generelt Thunderbird er en bedre mailklient end Outlook) på vej tilbage til mit "gamle" outlook da det vil give en masse spildtid, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker.

Nu ved jeg ikke, hvordan du indsætter signaturen, hvor du vil, i Outlook, men hvis du bruger udvidelsen, kan du indsætte signaturen (og alt andet), hvor du vil, via et højreklik. Jeg kan ikke tro, det er nemmere i Outlook, medmindre Outlook er synsk :)

Jackie skrev:Jeg kan bare ganske enkelt ikke fatte, at en så enkel feature som en signatur "hvor man har lyst", kan være så exceptionel svær at tilpasse et program udviklet af brainees :roll:

Jeg kender ikke Thunderbird-udviklernes begrundelse, men jeg kan som sagt forestille mig, at det skyldes, at en korrekt udformet signatur "midt" i en mail vil have uheldige konsekvenser. Det kan selvfølgelig også bare være, at de ikke har synes, funktionen er vigtig nok at bruge tid på. Og så er det jo fint, at man kan få den funktion og mange andre ved at installere udvidelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mc » ons sep 17, 2008 9:07

Jackie skrev:Det forstår jeg bare ikke - I Outlook kan man indsætte sin signatur hvor man har lyst. Det virker lidt åndssvagt at man ikke har samme mulighed i Thunderbird. Som ny bruger synes jeg det er direkte tåbeligt. En signatur i bunden af ens besvarede mails er jo så godt som ligegyldig, da 99.5% skriver over andres ciateter. Måske jeg bare har forstået det forkert, men kan man indsætte sin signatur manuelt ligesom man gør det i Outlook? Ellers må jeg vel ud i noget med makro, men da jeg bruger mine signaturer rimelig flittigt, så er jeg altså desværre (for jeg synes fatisk generelt Thunderbird er en bedre mailklient end Outlook) på vej tilbage til mit "gamle" outlook da det vil give en masse spildtid, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker. Jeg kan bare ganske enkelt ikke fatte, at en så enkel feature som en signatur "hvor man har lyst", kan være så exceptionel svær at tilpasse et program udviklet af brainees :roll:

Hvis jeg forstår dig ret så prøv og gå til Fukrtioner, kontoinstillinger, Komposition & Adressering der vil jeg tro du kan løse dit problem

mvh
mc
mc

Tilbage til Hjælp til alt