Afstande lavet i stilark

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Afstande lavet i stilark

Indlægaf Jan » lør sep 13, 2008 7:37

Jeg har indsat en gadget fra Google. Til det brug har jeg oprettet en stil at have den i.

I stilen har jeg angivet margen til højre og til top som 5px. Men ak, det går galt. Til højre er margen 0px. til gengæld er den 10px i toppen. Det ser sådan ud: http://janss.dk

Hvad mon jeg har gjort galt denne gang?
Senest rettet af Jan lør sep 13, 2008 8:09, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Afstande lavet i stilark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 13, 2008 7:55

Så vidt jeg kan se, er boksen bredere end de 160px, du har angivet. Prøv at ændre oversaet til 180px i css-editoren.

P.S. Tillykke, omend du måske skulle have henholdt dig til, at det ikke var skuddag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør sep 13, 2008 8:20

Mange tak Kim. Nu står det som jeg gerne vil have det. Det undrer mig dog lidt fordi i koden er bredden angivet som: w=160&amp. Jeg troede så at jeg var rigtig snu når jeg angav 160 som bredde. Men ak, min selvtillid bliver ødelagt gang på gang.
Det undre mig også, at for at få det tættere på top og side havde jeg angivet 5px, fordi det virkede i stilen reklame. Men det kom nylig til at stå nogenlunde da jeg fjernede begge afstands angivelserne. Iøvrigt har jeg ændret linket fordi jeg sletter prøven, men hvis nogen vil se det, er det stadig muligt at se efter rettelsen.

Også mange tak for lykønskningen. Jeg kan sagtens se det smarte i det med skuddagen, men den havde ikke gået igennem, fordi det skulle være på hendes fødselsdag. Og hun har desværre ikke fødselsdag på en skuddag.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 13, 2008 8:47

Jan skrev:Det undrer mig dog lidt fordi i koden er bredden angivet som: w=160&amp. Jeg troede så at jeg var rigtig snu når jeg angav 160 som bredde. Men ak, min selvtillid bliver ødelagt gang på gang.

Du skal såmænd ikke lade dig slå ud. Forskellen skyldes, at din padding også skal tælles med. Så hvis Google-elementet fylder 160px og din padding er to gange 5px, så bliver den samlede bredde altså 170px. Boksen skal derfor være mindst 170px i bredden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne