Kan man have to mail på samme adresse

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan man have to mail på samme adresse

Indlægaf Jan » tirs aug 05, 2008 9:32

Spørgsmåler er godt nok lidt kryptisk. Prøver at forklare.

Nu bruger jeg Outlook som mit mailprogram. Men jeg vil gerne af med det, og bruge Thunderbird. Nu har jeg altså sat både Outlook og Thunderbird op på den samme adresse.

Kan det gøre at Thunderbird ikke kan modtage post?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Kan man have to mail på samme adresse

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 05, 2008 9:40

Det kan sagtens lade sig gøre at benytte to mailprogrammer, men det kræver lidt opsætning. Problemet er, at det program som kommer først får hentet dine mails, og så får det andet program ikke noget.

En løsning kan være at bede begge programmer om at efterlade mails på serveren, og så bede om at få dem slettet mailene fra serveren efter fx 14 dage.

Tjek her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... verindstil

Det er ikke helt det samme, du skal, så du skal ikke sætte flueben ud for "Hent kun meddelelseshoveder". Afsnittet om valg af antal dage er også relevant for dig.

Outlook skal opsættes på samme vis, her kan jeg dog ikke hjælpe med en vejledning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs aug 05, 2008 10:09

Tak for svaret.

Det var trist, at det hænger sådan sammen. Jeg troede ellers lige jeg var smart.

Du husker måske, at jeg tidligere har spurgt søgt hjælp fordi Thunderbird ikke modtog post.
Nu prøvede jeg lige at sende en mail fra en anden adresse, og havde samtidig Thunderbird kørende. Da den ikke havde modtaget post efter en time startede jeg Outlook, og der var posten. Så var det jeg tænkte der måske var en konflikt.

Jeg har nemlig ikke brug for mere end et program, og mail problemet er næsten det eneste der tvinger mig til at beholde windows.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 05, 2008 17:58

Jan skrev:Det var trist, at det hænger sådan sammen. Jeg troede ellers lige jeg var smart.

Jeg er ikke med. Hvad er trist? Det bør jo netop kunne virke.

Jan skrev:Nu prøvede jeg lige at sende en mail fra en anden adresse, og havde samtidig Thunderbird kørende. Da den ikke havde modtaget post efter en time startede jeg Outlook, og der var posten. Så var det jeg tænkte der måske var en konflikt.

Måske nærmere en forkert opsætning.

Åbn Outlook, og send en mail til dig selv, så der er noget at hente.

Luk Outlook.

Prøv atter at opsætte kontoen i Thunderbird - og inden du henter mail første gang, så gå ind i indstillingerne og sæt flueben ud for "Gem meddelelser på serveren".

Prøv så at hente mails ved at klikke på indbakkeknappen i værktøjslinjen (den længst til venstre).

Nu skulle der gerne ske én af to ting: Enten får du hentet mailen, eller også får du en fejlmeddelelse, der kan hjælpe med at finde den forkerte opsætning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 4:22

Jamen vi har været omkring alt det Kim. Men jeg gjorde som du skrev, og fik denne meddelelse:

Afsendelsen af adgangskoden mislykkes. Postserveren pop3.mail.dk svarede: Invalid username or password.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Klattrup » ons aug 06, 2008 6:42

Du er helt sikker på at du bruger det rigtige brugernavn og password, evt kan du tjekke med Mail PassView om det er ens i thunderbird og Outlook
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 7:19

Tak for det Klattrup. Det er et smart værktøj.

Ja, jeg var 100% sikker. Det er jeg ikke mere.

Jeg kan se at jeg har to pop3.mail.dk, men ingen asmtp.mail.dk.

Når jeg går ind i kontoinstillinger i Thunderbird viser den mig at jeg har en POP3.mail.dk konto med alle de forskellige indstillinger, og jeg har også en janss(snabel).dk, altså min mailadresse. Er det forkert?

Der er også en for udgående, men den bliver bare ikke vist i Mail PassView. Men jeg kan jo sagtens sende post.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 06, 2008 8:59

Jan skrev:Tak for det Klattrup. Det er et smart værktøj.

Ja, jeg var 100% sikker. Det er jeg ikke mere.

Det bør du heller ikke være - men ikke på grund af det med de to pop3.mail.dk (omend det nok også er en fejl).

Det er meget simpelt med den fejlmeddelelse, du har enten skrevet forkert brugernavn eller adgangskode. Lad os lige tjekke brugernavnet:

Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => markér Serverindstillinger i oversigten til venstre => Brugernavnet er det 12-cifrede tal, du har fået af TDC, det starter sikkert med 12000, men kan dog også starte med noget andet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 9:33

Jeg har tjekket brugernavnet. Det kan jo kun være angivet et sted, jeg har valgt at angive det på min mailadresse. Og der er det rigtigt.(altså nummeret)

I kontoindstillinger kommer der nemlig en pop3.mail.dk, og en konto med min mailadresse.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 06, 2008 9:43

Jan skrev:Jeg har tjekket brugernavnet. Det kan jo kun være angivet et sted, jeg har valgt at angive det på min mailadresse. Og der er det rigtigt.(altså nummeret)

I kontoindstillinger kommer der nemlig en pop3.mail.dk, og en konto med min mailadresse.

Jeg forstår slet ikke ovenstående.

Eftersom du endnu ikke har fået Thunderbird til at virke, er der jo heller ingen mails at miste, så prøv at starte forfra. Og så kan du jo passende prøve at importere indstillinger og mails fra Outlook.

Luk Thunderbird => Klik på startknappen i Windows => Kør => skriv: %appdata% => OK => slet mappen Thunderbird. Det vil slette alle konti og indstillinger i Thunderbird.

Luk mappen, og start Thunderbird. Du får nu mulighed for at importere indstillinger m.m. fra enten Outlook eller Outlook Express.

Selvom du får installeret indstillinger, så skal du manuelt indtaste din adgangskode, den første gang du vil hente mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 10:16

Jeg gjorde som du foreslog.

Nu kan jeg fint modtage post. Når jeg vil sende får jeg besked på, at der ikke kan opnås forbindelse med serveren.

Når jeg tjekker med MailPassWord viser den kun at jeg har en pop3.mail.dk, men ingen udgående server.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 06, 2008 10:25

Fint, at det lykkedes at modtage. Det skal også nok lykkes at sende ...
Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => nederst i oversigten til venstre skulle du gerne have et punkt, der hedder Udgående server (SMTP), markér det => har du noget stående i den lilel oversigtsrude til højre? I så fald, marker det, og skriv så her, hvad der står i boksen under oversigten. Det er især Servernavn og Port, der er interessante.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 10:33

Der står port 0

server asmtp.mail.dk
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 06, 2008 11:49

Jan skrev:Der står port 0

server asmtp.mail.dk

Prøv at ændre det til port 25. Hvis det stadig ikke virker, så prøv at ændre asmtp.mail.dk til smtp.mail.dk.

Du skal klikke på knappen Rediger for at ændre det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 06, 2008 12:18

Efter jeg ændrede til port 25, virkede det stadig ikke.

Jeg ændrede til smtp.mail, men den forsøgte i lang tid at forbinde. Så forsvandt det. Men beskeden blev ikke sendt.

Vel gjorde den så. Det varede bare længe inden beskeden kom.

Nu virker det, mange tak for hjælpen.
Senest rettet af Jan ons aug 06, 2008 13:29, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne