Screamer Radio

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio

Indlægaf Slot » tors jul 31, 2008 5:41

Hvordan optages et enkelt radioprogram fra DR?
DR har mange programmer på deres hjemmeside. De nyeste kan downloades som podcast, mens de ældre åbner og afspilles i DR netradio.
Hvordan downloades et af de ældre programmer med Screamer Radio?

Claus
Slot

Re: Screamer Radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 31, 2008 8:55

Har du et link til hvor man kan downloade et eller flere af de ældre programmer, som du er interesseret i?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slot » tors jul 31, 2008 20:59

Slot

Indlægaf Klattrup » fre aug 01, 2008 8:11

Hvordan det gøres i screamer har jeg på nuværende tidspunkt ingen ide om, men hvis du trykker på "XML" i højre side (rubrikken "Podcast programmet"), så får du mulighed for at hente udsendelserne direkte som mp3
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 01, 2008 9:01

Klattrups løsning er nok den bedste. Når du har downloaded udsendelsen, kan du jo lytte til den igen og igen med fx Windows Media player eller en anden mp3-afspiller.

Du downloader ved at klikke på linket XML, højreklik herefter på linket til den ønskede udsendelse og vælg "Gem destination som" (IE) eller "Gem link til disk" (Firefox).

Du kan også vælge at få afspillet udsendelsen direkte i browseren ved at klikke på linket med venstre museknap.

Hvis du alligevel foretrækker at få afspillet i Screamer, så højreklik på linket, og vælg "Kopier genvej" (IE) eller "Kopier linkadresse" (Firefox). I Screamer skal du herefter klikke på menupunktet Filer => Åben URL. Den kopierede adresse indsættes automatisk i skrivefeltet, så klik på OK for at starte afspilningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slot » fre aug 01, 2008 18:45

Det er også udmærkede forslag - bare ikke til mit problem :-)
DR gemmer kun sine udsendelser til podcast 3-4 måneder tilbage. det er dem der er tilgængelige i XML. Dem har jeg hentet med Zencast til min mp3-afspiller. De ældre indlæg er det kun muligt at høre direkte i DRs netplayer. Jeg håbede så at jeg kunne downloade udsendelsen vha Screamer. Eller er der måske en anden mulighed?

På listen her: http://www.dr.dk/P1/CoachingpaaP1/Udsen ... 112110.htm, er det udsendelserne fra før maj, der ikke kan downloades direkte.
Slot

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 01, 2008 19:44

Slot skrev:udsendelserne fra før maj, der ikke kan downloades direkte.

Ok, men så bliver det besværligt. Hver udsendelse har et nummer. Hvis du holder musemarkøren over linket "Hør udsendelsen", vil du i statuslinjen kunne aflæse noget i stil med dette:
javascript:DRPlayer('','','/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=637293','')

Det interessante er "637293". Hvis du indsætter dette nummer efter denne adresse:
http://www.dr.dk/forms/published/playlistgen.aspx?qid=
så du får denne adresse:
http://www.dr.dk/forms/published/playli ... qid=637293

Kopiér adressen => åbn Screamer => Filer => Åben URL => OK.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slot » søn aug 03, 2008 5:17

Tak for hjælpen - det virker!
Slot

Indlægaf Erik sg » ons aug 06, 2008 9:10

Jeg vil gerne tilføje www.radioalfa.dk til screamer radio men kan ikke få det til at virke.
Jeg har haft den kørende før på en anden comp.
Mvh.
Erik
Erik sg

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 06, 2008 10:14

Erik sg skrev:Jeg vil gerne tilføje http://www.radioalfa.dk til screamer radio men kan ikke få det til at virke.

De er vist heller ikke så glade for det. De bruger to forskellige kvaliteter: Den der spilles med på hjemmesiden er i lav kvalitet, og den kan du godt få til at virke i Screamer Radio. Kopier følgende:
mms://media.xstream.dk/radio_alfa_low
og indsæt i Screamer Radio via Filer => Åben URL

I deres afspiller bruger de en højere kvalitet, men den kræver et plugin som er specifikt for Internet Explorer, så den kan du ikke afspille i Screamer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne