problemer med indsættelse af javascript kode i KompoZer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

problemer med indsættelse af javascript kode i KompoZer

Indlægaf bom » man jul 28, 2008 14:55

Hej
Jeg forsøger at indsætte en javascript kode i kildekoden på min hjemmeside. Den henviser til en opt-in form som ligger hos Aweber.com. Hver gang jeg prøver at overføre siden med den indkopierede kode, så slettes en del af koden under overførslen. Jeg kan godt lægge Google Analytics ind - men ikke denne kode.
Aweber har testet koden på en prøveside og siger at problemet må komme et andet sted fra. Så jeg tænkte at det nok er fra KompoZer....Er der nogen der kan hjælpe mig med idéer til hvad jeg kan gøre? :?
bom

Re: problemer med indsættelse af javascript kode i KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 28, 2008 15:13

Umiddelbart vil jeg gætte på, at JavaScriptet indeholder html- eller css-kode, som ikke er en del af standarderne. KompoZer prøver at overholde standarderne, så hvis programmet støder på ikke-standard kode, så risikerer den forkerte kode at blive slettet.

Du kan evt. prøve at poste koden herinde, så er der nemmere at komme med et bud på problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anja » man jul 28, 2008 17:33

Koden ser ud som følger:
<script type="text/javascript" src="http://forms.aweber.com/form/85/1273545185.js"></script>
Det som bliver slettet er denne del:
http://forms.aweber.com/form/85/
Tak for dit hurtige svar :-)
anja

Indlægaf Jan » tirs jul 29, 2008 7:00

Når KompoZer har drillet mig, har jeg brugt Notesblok til at indsætte koden. Jeg ved ikke om det virker for dig, men det er da et forsøg værd.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf bom » tirs jul 29, 2008 7:51

Det ved jeg ikke lige hvordan man gør.. Kan du henvise mig til et sted hvor jeg kan læse om det?
bom

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 29, 2008 23:19

anja skrev:Koden ser ud som følger:
<script type="text/javascript" src="http://forms.aweber.com/form/85/1273545185.js"></script>

Jeg kan bekræfte problemet. KompoZer tror åbenbart, at der er tale om en lokal fil, der skal uploades. Prøv at tjekke, om ikke du har fået en fil med navnet 1273545185.js på din webserver.

Der er to løsninger på problemet:
Koden forsvinder først, når siden uploades, så en løsning kan være at gemme siden lokalt og så overføre den med et ftp-program eller et netværkssted i Windows.

Når du overfører siden, kan du fjerne fluebenet ud for Inkluder billeder og andre filer i vinduet Overfør side. Ulempen ved denne metode er, at du så ikke får overført billeder, og næste gang du skal overføre billeder og derfor sætter flueben, så ændres koden igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bom » tirs jul 29, 2008 23:37

Hej Kim,
Tak for dit svar. det viser sig desværre at være allerede når jeg gemmer siden lokalt at det bliver slettet. Det var en som nævnede noget med notepad. Er det en mulighed og hvordan gør man så fald det? Ved du det
Jeg håber der findes en løsning. Jeg synes ellers det hele har været lige til at gå til med din bog i hånden og den bliver brugt flittigt!!! :D
bom

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 30, 2008 0:31

Hm, hos mig slettes det ikke, når jeg gemmer siden lokalt. Men det kommer nok også an på, hvordan du gemmer lokalt. Jeg har brugt gem-funktionen. Hvis du i stedet har overført til et lokalt site med sitemanageren, så vil koden også blive fjernet.

Mht. Notesblok, så vil du skulle beskæftige dig med koder. Men det er nu ikke så svært igen. Sørg for, at siden ikke er indlæst i KompoZer => find hjemmesidedokumentet => højreklik på det og vælg Åbn med => Vælg program på liste (tror jeg menupunktet hedder, jeg sidder ikke med en Windows) => find og vælg Notesblok på listen.

Du får åbnet hjemmesiden i Notesblok, hvor du kan se alle koderne, og du skal nu finde et sted at indsætte JavaScriptet. Jeg er ikke sikker, men så vidt jeg kan se, er det vist meningen, at der skal åbnes en login-boks, allerede når siden indlæses. I så fald kan bare du indsætte JavaScript-koden lige efter tagget <body>. Gem herefter filen og overfør den til serveren med et ftp-program eller et netværkssted i Windows.

Men vær opmærksom på, at hvis du senere indlæser siden i KompoZer, risikerer du atter at få rettet i koden, så du manuelt skal ind og rette tilbage i Notesblok. Næste gang bliver det dog lidt nemmere, fordi du vil kunne vælge Notesblok direkte på højrekliksmenuen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 30, 2008 0:53

Så vidt jeg kan se, så bør JavaScriptet virke, selvom det ligger på din egen server. Jeg får i hvert fald åbnet login-vinduet, når jeg prøver her - jeg kan dog ikke tjekke, om login-funktionen virker.

Tjek lige, om du har filen 1273545185.js liggende på serveren, og tjek så, om siden virker, også selvom koden er blevet ændret. Du skal muligvis ind og slette en cookie, som placeres på din computer af JavaScriptet.

Hvis du ikke får åbnet login-boksen, så kan det skyldes cookien, eller at JavaScriptet er blevet overført som en forkert filtype, men det vender vi lige tilbage til, hvis det ikke umiddelbart virker.

Du kan prøve at tjekke, om login-funktionen virker her:
http://80.62.45.5/projekter/test-javascript.html

Noget helt andet er, at loginboksen åbnes som et popop-vindue med JavaScript, og den slags blokeres i mange nyere browsere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bom » ons jul 30, 2008 0:57

Hey, jeg fandt ud af det helt selv. Jeg kunne jo bare gå ind i mit webhotels kontrolpanel og så gå ind i deres webredigeringsprogram og sætte koden ind på kildesiden der. :idea: Det virkede!
bom

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne