Mailto

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mailto

Indlægaf bospc » fre jul 25, 2008 10:27

Hvordan får jeg Thunderbird til at åbne når jeg trykker på en mailadresse.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Geografisk sted: Nyborg

Re: Mailto

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 25, 2008 10:33

Du skal ind og fortælle dit styresystem, hvilket program der skal bruges. Tjek nedenstående side. Den handler ganske vist om det omvendte problem, men fremgangsmåden er den samme, du skal blot vælge Thunderbird som standardprogram til mails:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... irker_ikke
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 10:05

Kim Ludvigsen skrev:Du skal ind og fortælle dit styresystem, hvilket program der skal bruges. Tjek nedenstående side. Den handler ganske vist om det omvendte problem, men fremgangsmåden er den samme, du skal blot vælge Thunderbird som standardprogram til mails:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... irker_ikke

Tak for det Kim. Det virker bare ikke. Intet bliver gemt af det jeg afkrydser.
Forresten får jeg heller ikke en mail som besked på at mit indlæg fra denne side bliver besvaret. Og jeg har bedt om det.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 10:36

bospc skrev:Tak for det Kim. Det virker bare ikke. Intet bliver gemt af det jeg afkrydser.

Underligt. Hvad har du valgt derinde?

bospc skrev:Forresten får jeg heller ikke en mail som besked på at mit indlæg fra denne side bliver besvaret. Og jeg har bedt om det.

Jeg prøver lige at tilmelde mig besked for denne tråd, så jeg kan se, om det virker her, når du svarer. Måske der skal indstilles noget efter skiftet til det nye webhotel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 11:59

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Tak for det Kim. Det virker bare ikke. Intet bliver gemt af det jeg afkrydser.

Underligt. Hvad har du valgt derinde?

bospc skrev:Forresten får jeg heller ikke en mail som besked på at mit indlæg fra denne side bliver besvaret. Og jeg har bedt om det.

Jeg prøver lige at tilmelde mig besked for denne tråd, så jeg kan se, om det virker her, når du svarer. Måske der skal indstilles noget efter skiftet til det nye webhotel.

Jeg vælger firefox, thunderbird og Itunes som default. Efter at have afkrydset trykker jeg OK og maskinen går i gang med at accepterer ændringerne. Når jeg så går ind igen er ændringerne væk.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jul 26, 2008 12:11

Hej bospc og ko

Jeg vælger firefox, thunderbird og Itunes som default. Efter at have afkrydset trykker jeg OK og maskinen går i gang med at accepterer ændringerne. Når jeg så går ind igen er ændringerne væk.

Sådan ser det også ud hos mig. Det er ikke ensbetydende med at dine indstillinger ikke er registreret. Der er åbenbart bare ikke overensstemmelse mellem indstillingerne og og hvad der vises når man går ind og ser efter igen. Det er dårligt design.

Jørgen
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 12:28

Har du valgt Brugerdefineret eller Ikke Microsoft, inden du angav programmerne? Og lukker du vinduet ved at klikke på OK eller på lukkekrydset?

Prøv evt. at angive et enkelt program ad gangen, fx Thunderbird for at se, om det så huskes.

Jeg har prøvet at ændre en indstilling for e-mail, så meld lige tilbage, om du får en varsel denne gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 17:04

Kim Ludvigsen skrev:Har du valgt Brugerdefineret eller Ikke Microsoft, inden du angav programmerne? Og lukker du vinduet ved at klikke på OK eller på lukkekrydset?

Prøv evt. at angive et enkelt program ad gangen, fx Thunderbird for at se, om det så huskes.

Jeg har prøvet at ændre en indstilling for e-mail, så meld lige tilbage, om du får en varsel denne gang.

Jeg har valgt brugerdefineret og lukker ned på OK. Har prøver at installere én ad gangen, stadig uden held.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 19:07

Hvad går indstillingen tilbage til, efter du har valgt Thunderbird og så åbner indstillingerne igen? Og har du i mellemtiden haft det pågældende program åbnet i mellemtiden?

Får du nu e-mails, når jeg svarer her i tråden? Efter jeg har ændret i forummets administrator-indstillinger, virker det hos mig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 19:13

Kim Ludvigsen skrev:Hvad går indstillingen tilbage til, efter du har valgt Thunderbird og så åbner indstillingerne igen? Og har du i mellemtiden haft det pågældende program åbnet i mellemtiden?

Får du nu e-mails, når jeg svarer her i tråden? Efter jeg har ændret i forummets administrator-indstillinger, virker det hos mig.

Det gør det også her. Indstillingen går tilbage til udgangspunktet. Programmet har jeg haft åbent, ja.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 19:26

bospc skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hvad går indstillingen tilbage til, efter du har valgt Thunderbird og så åbner indstillingerne igen? Og har du i mellemtiden haft det pågældende program åbnet i mellemtiden?

Indstillingen går tilbage til udgangspunktet.

Som er?

bospc skrev:Programmet har jeg haft åbent, ja.

Jeg udtrykte mig ikke så tydeligt, så lige for at være mere præcis. Det er ikke Thunderbird, jeg tænker på, men om du har haft åbnet det program, som indstillingen går tilbage til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 19:48

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:

Indstillingen går tilbage til udgangspunktet.

Som er?

bospc skrev:Programmet har jeg haft åbent, ja.

Jeg udtrykte mig ikke så tydeligt, så lige for at være mere præcis. Det er ikke Thunderbird, jeg tænker på, men om du har haft åbnet det program, som indstillingen går tilbage til.

Udgangspunktet ser således ud:
Default Web browser: Use my current webbrowswe: Firefox som jeg har haft åbent
Default e-mail program: Use my current e-mail program: gmail som jeg har haft åbent
Default media player: Har jeg ikke haft åbent
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 19:59

bospc skrev:Default e-mail program: Use my current e-mail program: gmail som jeg har haft åbent

Lad os lige starte med den. Det lyder som om, du i Firefox har angivet Gmail som dit standard mail-program. Er det korrekt? I så fald er det nok Firefox, der ændrer indstillingen tilbage til Gmail, efter du har ændret det til Thunderbird i Windows, og i så fald skal du nok ind i Firefox og angive Thunderbird som standard.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bospc » lør jul 26, 2008 20:12

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Default e-mail program: Use my current e-mail program: gmail som jeg har haft åbent

Lad os lige starte med den. Det lyder som om, du i Firefox har angivet Gmail som dit standard mail-program. Er det korrekt? I så fald er det nok Firefox, der ændrer indstillingen tilbage til Gmail, efter du har ændret det til Thunderbird i Windows, og i så fald skal du nok ind i Firefox og angive Thunderbird som standard.

I Firefox, Funktioner, Indstillinger har jeg angivet Thunderbird som mailto
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 22:27

Jeg har ikke rigtig nogen forklaring og desværre heller ikke en løsning, men du kan prøve at tjekke, om det er Firefox, der ændrer indstillingen ved at vælge Thunderbird i Windows' indstilling af standardprogram. Prøv så at lade være med at åbne Firefox, men tjek i stedet mailto-links i Internet Explorer.

Prøv evt. også at genstarte computeren for at se, om Thunderbird stadig er standardprogram. Og prøv så til sidst at åbne Firefox for at tjekke, om standardprogrammet nu ændres til Gmail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til alt