De tre mapper ligger ikke inde i hinanden, som det antydes, når du taler om øverst og nederst. De tre mapper ligger i den mappe, hvor din hjemmeside skal ligge. Du skal sandsynligvis ikke bruge de tre eksisterende mapper til noget.
Cgi-bin er beregnet til programmer, der kan afvikles på serveren - det har du nok ikke brug for. Mappen cp indeholder en login til webhotellet, og mappen images indeholder billeder, der bruges på login-siden.
Du skal altså blot uploade din hjemmeside uden at angive en undermappe.
Du kan så vælge at have dine billeder liggende i den samme mappe, eller du kan oprette en ny mappe, hvor du har dine billeder liggende. En billed-mappe er især praktisk, hvis du skal have mange billeder liggende, men du kan altså sagtens placere billederne i samme mappe som index.html-filen.
Du skal dog lige have rettet henvisningerne til billederne, som tidligere beskrevet. Hvis du nøjes med at fjerne ../ skal billederne gemmes i en mappe, der hedder billeder. Hvis du vil have dem liggende i samme mappe som index.html, skal du fjerne ../BILLEDER - så der fx kun står
"blue_deck.gif".
frientre skrev:Jeg kan ikke placere mine mapper med min webside i det hieraki de nu ligger i, da jeg kun kan overføre indholdet af mapperne. Dvs. at jeg ikke bare kan trække hele filen på en gang.
Hvordan overfører du filerne - altså hvilket program bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen