Ludvigs Hjørne

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ludvigs Hjørne

Indlægaf Jan » fre jul 18, 2008 8:25

Kim, jeg har lige et par spørgsmål til din side. Det vedkommer godt nok ikke mig, men jeg er nysgerrig. Hvis du ikke vil svare så slet indlæget, eller ignorer det. Helt OK.

På din forside har du en del koder der ser sådan ud: <div class="flydestop"></div> Hvad kan de?

Hvordan har du styr på antal besøg på dine sider?

Hvor mange sider er der på Ludvigs Hjørne?

Har du et sitemap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Husk, hvis du ikke vil fortælle det, er det helt OK.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Ludvigs Hjørne

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 18, 2008 8:40

Jan skrev:På din forside har du en del koder der ser sådan ud: <div class="flydestop"></div> Hvad kan de?

Flydestoppet indsætter, populært sagt, et tvunget linjeskift. Det er praktisk, hvis en tekst til et billede ikke er lige så højt som billedet, og den næste tekst skal starte under billedet og den tilhørende tekst. Du bruger det også på din egen side.

Jan skrev:Hvordan har du styr på antal besøg på dine sider?

Webserveren laver en logfil, som et statistikprogram så kan bruge til at lave en forståelig statistik, hvor det er muligt at se antal besøgende, hvilken browser og styresystem de bruger m.m.

Jan skrev:Hvor mange sider er der på Ludvigs Hjørne?

Lidt over 200, men en del handler om det samme program, fx er der 12 sider om KompoZer.

Jan skrev:Har du et sitemap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Sådan et skal man da have:
http://kimludvigsen.dk/sitemap.html

P.S. Jeg krydser fingre for beskeden senere i dag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre jul 18, 2008 9:03

Mange tak for svaret. Så fik jeg stillet min nysgerrighed.

Når du har 12 sider om KompoZer risikerer du så ikke en straf for dobbelt indhold?

Jeg har fået oplyst at sitemap bør man kun have hvis der er rigtig mange sider.

Også mange tak for de krydsede fingre. Svaret skriver jeg på siden straks jeg kommer hjem. Der er en del, der gerne vil vide det. Jeg gider nemlig ikke, "synge" den samme sang måske tyve gange på en dag.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 18, 2008 9:11

Jan skrev:Når du har 12 sider om KompoZer risikerer du så ikke en straf for dobbelt indhold?

Nej, det er forskelligt indhold, der er på de forskellige sider. Det kan Google og de andre godt finde ud af.

Jan skrev:Jeg har fået oplyst at sitemap bør man kun have hvis der er rigtig mange sider.

Det giver måske ikke så meget mening, hvis man kun har to sider, men man skal ikke have ret mange sider, før det er en stor hjælp til de besøgende.

Under alle omstændigheder er det en rigtig god ide at lave et sitemap, inden man overhovedet går i gang med at lave hjemmesiden. Det hjælper med at give overblik, og gør det fx nemmere at struktuere hjemmesiden og finde ud af, hvilke menupunkter der skal være i en menu.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre jul 18, 2008 14:59

Kim Ludvigsen skrev:
Webserveren laver en logfil, som et statistikprogram så kan bruge til at lave en forståelig statistik, hvor det er muligt at se antal besøgende, hvilken browser og styresystem de bruger m.m..

Det er i hvert fald bedre end alle de scripts som man alligevel bare blokerer for fx google-analytics.com osv.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 18, 2008 15:12

Klattrup skrev:Det er i hvert fald bedre end alle de scripts som man alligevel bare blokerer for fx google-analytics.com osv.

Ja, log-filen kan man kun blokere for ved at holde sig væk :lol:

Det værste ved de eksterne scripts er, hvis serveren er langsom eller nede. Så risikerer de besøgende, at de kun får indlæst siden delvist - eller slet ikke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt