Hej.
Jeg er rimelig meget nybegynder med linuxbaserede styresystemer. Har en tid leget lidt med Freespire 2.0.8 på en extra PC'er, og synes der er rimelig meget anderledes at lære så snart tingene ikke lige kører på alm. brugerplan. (har aldrig arbejdet med dos ! )
Nå, men for nogle dage siden så jeg tilfældigvis eAR OS http://www.earos.dk/ på en side om forskellige Linuxdistributioner. Den så ud som det jeg lige stod og manglede: Et frit mediacenter styresystem. Jeg downloadede den og forsøgte at installere den i stedet for Freespire. Der startede alle mine problemer.
Det så ellers nemt ud - alt foregår på dansk så snart man begynder at installere og har valgt sprog. Jeg lod den overtage hele harddisken og installationen gik vældigt indtil den ved ca. 84% henter en masse sprogpakker og installerer dem, så forsvinder installationsprogrammet eller også fryser maskinen. Man kan også springe over at hente sprogpakker, så fortsætter installationen til ca. 92% hvor den begynder at søge efter enheder - så sker det samme.
Jeg har prøvet at installere mere end 10 gange - HJÆLP - hvad gør jeg galt ?
PC'en er en AMD Sempron 2800+ med 1Gb ram og 250Gb HD. Freespire'n kørte fint på den og begge OS'r er så vidt jeg kan læse mig til bygget over Ubuntu, så............