Flytte skrivebordet.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flytte skrivebordet.

Indlægaf tyld » tors jun 19, 2008 21:14

Hej Kim.

Jeg har en bekendt som stiller mig dette spørgsmål:

At flytte sit skrivebord, eller rettere stien til den mappe der udgør skrivebordet, er ikke nogen smal sag i windows.

I XP kunne man gøre det med værktøjet tweakUI udgivet af microsoft selv.

Men i Vista er dette værktøj ikke frigivet endnu, hvis det da overhovedet kommer, så mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvordan man laver denne øvelse på anden vis? Evt. i registry?

Og jeg må med skam sige at den kan jeg ikke selv svare på, så jeg håber at kunne få hjælp her hos dig.

Hilsen Tyld.
tyld

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 24, 2008 23:42

Undskyld det lidt sene svar - jeg havde overset dit spørgsmål.

Er det på grund af pladsproblemer? I så fald kan din bekendt måske nøjes med at flytte mappen Dokumenter - det kan gøres ret nemt:

Højreklik på mappen Dokumenter => fanen Placering => indtast den nye placering i feltet eller brug knappen Gennemse til at angive en placering.

Jeg tør ikke sige, om man kan bruge samme metode med Skrivebordet.

OBS! Jeg sidder ikke med en Vista, men har fundet tippet på nedenstående hjemmeside, som er på engelsk. Jeg gætter derfor med hensyn til navnet på fanen og knappen.

http://www.howtogeek.com/howto/windows- ... -easy-way/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

flytte skrivebord

Indlægaf tyld » ons jun 25, 2008 23:04

[quote="Kim Ludvigsen"]Undskyld det lidt sene svar - jeg havde overset dit spørgsmål.

Er det på grund af pladsproblemer? I så fald kan din bekendt måske nøjes med at flytte mappen Dokumenter - det kan gøres ret nemt:

Højreklik på mappen Dokumenter => fanen Placering => indtast den nye placering i feltet eller brug knappen Gennemse til at angive en placering.

Jeg tør ikke sige, om man kan bruge samme metode med Skrivebordet.

OBS! Jeg sidder ikke med en Vista, men har fundet tippet på nedenstående hjemmeside, som er på engelsk. Jeg gætter derfor med hensyn til navnet på fanen og knappen.

http://www.howtogeek.com/howto/windows- ... -easy-way/[/q

Jeg siger tak for svaret, og vil lade beskeden gå videre.

Hilsen Tyld.
tyld

flytte skrivebord

Indlægaf tyld » ons jun 25, 2008 23:06

Hej Kim.

Jeg siger mange tak for svaret, og vil lade din besked gå videre til rette person.

Hilsen Tyld.
tyld

Flytte skrivebordet.

Indlægaf tyld » lør jun 28, 2008 20:44

Hej Kim.

Jeg vil bare sige mange tak for hjælpen/ dit råd og sige at det virkede helt perfekt, jeg har lige fået beskeden i dag om at alt er gået rigtigt.

Hilsen Tyld.
tyld

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne