Mailto

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mailto

Indlægaf bospc » tirs jun 24, 2008 21:40

Hej Kim. I forbindelse med den nye version af Firefox skriver du flg.:
"Men hvis du foretrækker at bruge webmail som fx Gmail eller Yahoo Mail, kan du omdirigere protokollen, så du i stedet får åbnet hjemmesiden med din webmail. Klik på mailto i oversigten og vælg den ønskede handling i rullemenuen i kolonnen Handling".
Det har jeg nu prøvet men jeg kan ikke finde min google mail. Den skulle da ligge under programmer på drevet, C normalt.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc

Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 24, 2008 22:04

Nej, den ligger ikke på drev c, eftersom det er en hjemmesideadresse.

Da jeg skrev teksten var det ud RC-udgivelsen af Firefox 3 - det vil sige ikke det færdige program. Dengang var det kun muligt at vælge Yahoo Mail som webmail, men jeg regnede med, at det ville blive muligt at vælge Gmail i den færdige version. Det kan jeg så regne ud, at det ikke er blevet.

Jeg bruger ikke selv Gmail, så jeg ved ikke, Om Google fx har lavet en funktion, der gør det muligt at omdirigere til Gmail. Men det skulle man tro. Google er jo glade for Firefox.

Måske andre herinde har leget med det og fundet en måde at omdirigere til Gmail?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » man jul 07, 2008 15:27

Ikke noget jeg selv har leget med, men efter hvad jeg kan se, så er løsningen vist på http://www.linuxworld.com/news/2008/070108-hands-on-12-quick-hacks.html?page=2 ved "3. Tell Firefox 3 to have Gmail handle mailto: links"
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til alt