billeder som link

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

billeder som link

Indlægaf frientre » tirs jun 17, 2008 13:26

Hej
Er det muligt at få et billede til at være et link når jeg bruger css? Jeg har prøvet at sætte billedet ind som baggrund i en boks, men jeg kan kun få hvad jeg skriver til at virke som link.
Jeg er nybegynder, så jeg har nok overset noget.
Venlig hilsen
Søren
frientre

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 17, 2008 13:30

Du kan sagtens få billeder til at fungere som links - med én undtagelse: du kan ikke lave links på baggrundsbilleder.

Løsningen er enten at bruge et almindeligt billede eller at snyde ved at bruge et gennemsigtigt billede som placeres over boksen og dens indhold. Førstnævnte løsning er klart den nemmeste, medmindre du har specielle grunde til at bruge billedet som baggrundsbillede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf frientre » tirs jun 17, 2008 13:34

Smart - dvs at jeg laver et tranparant billede i et billedredigeringsprogram eller kan jeg gøre billedet usynligt i Kompozer?

Søren
frientre

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 17, 2008 13:41

Det skal laves i et billedredigeringsprogram.

Hvis billedet skal fylde hele boksen, og der ikke skal være andet indhold i boksen, så lad i stedet være med at bruge baggrundsbillede. Hvis der skal være andet indhold i boksen, og det gennemsigtige billede skal placeres ovenpå, så vil du få nogle problemer. Dels vil de besøgende ikke umiddelbart kunne markere eller højreklikke på indholdet i boksen, og dels kan det være svært at få placeret det gennemsigtige billede korrekt (alt efter sidens opbygning).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne