Hej igen
Jeg har nu brugt kompozer til at lave min første hjemmeside og har nogle spørgsmål omkring validering.
Siden ser ud til at fungere i en stor mængde browsere, dog ikke i MSIE 4.01/Windows XP og der er også en fejl med billeder i MSIE 8.0/Windows XP. Mon disse browsere er vigtige/udbredte? Og er der et sted, hvor man kan læse om hvad man så kan gøre?
Så har jeg følgende fejl i mit stylesheet:
css fejl:
12 body Property font-size-adjust doesn't exist in CSS level 2.1 but exists in [css2, css3] : none
13 body Property font-stretch doesn't exist in CSS level 2.1 but exists in [css1, css2, css3] : normal
118 .buttons a Property font-size-adjust doesn't exist in CSS level 2.1 but exists in [css2, css3] : none
119 .buttons a Property font-stretch doesn't exist in CSS level 2.1 but exists in [css1, css2, css3] : normal
Jeg ved ikke rigtig hvad det betyder eller om det er vigtigt. Og i så fald hvad jeg bør indstille skriftstørrelserne til i stedet for. Er det mon noget med hvorvidt de er angivet som px eller % eller?
64 Same colors for color and background-color in two contexts body and div#footer p
Jamen hvorfor bør man ikke have det?
Og en sidste fejl er i html'en. Der siger validatoren at jeg har en fejl omkring target="_parent" Problemet er, så vidt jeg kan forstå, at tagget "target" ikke findes i den webstandard, der er angivet foroven i dokumentet. Men hvad skal jeg så kalde "target" i stedet for? Eller bør jeg skifte webstandarden ud til noget med "transitional" istedet for "strict"?
Et anden ting jeg spekulerer på, er de to mapper man kan se, når man uploader sin side til et webhotel. Den ene hedder vist <...> eller noget. Er det meningen at man skal putte sine filer derind og hvilket indhold skal i så fald i hvilke mapper? Jeg har bare uploadet mine filter hulter til bulter og det virker fint nok?
Bedste hilsner