sunbird opstart

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

sunbird opstart

Indlægaf liebach » ons jun 04, 2008 15:55

Hvordan får man sunbird til at starte automatisk så den lægger sig som en ikone i højre side af proceslinien (blandt de øvrige aktive processer)? Altså ikke ved f.eks. at lægge den ind i Start menuen og starte den minimeret, men kun som et ikon i nederste højre hjørne.
/liebach
liebach

Indlægaf Klattrup » ons jun 04, 2008 16:46

En måde er ved at bruge Suntray, zipfilen udpakkes og Suntray.exe placeres i samme mappe som Mozilla Sunbird, derefter laver du en genvej til suntray som du placerer i start
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 04, 2008 16:52

Klattrup skrev:En måde er ved at bruge Suntray

Virker det igen? Jeg havde noget tekst om programmet tilbage ved version 0.3, men det gav problemer med 0.4 [1], hvorfor jeg fjernede teksten.

[1] Så vidt jeg husker, startede SunTray to udgaver af Sunbird og/eller kunne ikke finde ud af at starte programmet minimeret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » ons jun 04, 2008 17:57

Den virkede i hvert fald da jeg lige prøvede, det var 2 minutter før jeg skrev mit indlæg, og med Sunbird 0.8 .
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 04, 2008 18:25

Fint, tak!

Jeg har hermed ændret siden, så den gamle tekst atter er synlig. Bemærk, at når man downloader fra min side, hentes et specielt installationsprogram, der automatisk placerer SunTray i Sunbirds mappe, og som automatisk opretter en genvej i startmappen, så programmet startes ved start af Windows.

Jeg sidder ikke lige med en Windows, jeg kan teste på, men så vidt jeg kan se på SunTrays hjemmeside, skulle det være den samme version af SunTray, jeg har brugt i installationsprogrammet.

Liebach, hvis du har lyst til at prøve mit installationsprogram, må du meget gerne melde tilbage, om det virker som det skal.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

sunbird opstart

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons jun 04, 2008 18:31

Hej

Så vidt jeg husker, startede SunTray to udgaver af Sunbird og/eller kunne ikke finde ud af at starte programmet minimeret.

Det er udvidelsen Minimize To Tray, der åbner Sunbird i to eksemplarer.

Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 04, 2008 19:22

Hm, ja nu du siger det. Men hvorfor mon jeg så trak teksten om SunTray tilbage?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf liebach » søn jun 08, 2008 1:53

Jeg har prøvet Suntray men den starter IKKE Sunbird men siger program not found, så det virker desværre ikke. Er der andre forslag???
/liebach
liebach

Indlægaf Klattrup » søn jun 08, 2008 2:00

liebach skrev:Jeg har prøvet Suntray men den starter IKKE Sunbird men siger program not found, så det virker desværre ikke.

Har du placeret den i Sunbirds programmappe ?
Hvis den ikke er placeret i den kommer den med den fejl

Hvis det er Kims version kan jeg se at den som standard foreslår %programfiles%/Sunbird , hvor Sunbird placerer sig i %programfiles%/Mozilla Sunbird (i hvert fald hos undertegnede)
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 08, 2008 8:09

Klattrup skrev:Hvis det er Kims version kan jeg se at den som standard foreslår %programfiles%/Sunbird , hvor Sunbird placerer sig i %programfiles%/Mozilla Sunbird (i hvert fald hos undertegnede)

Ja, det har åbenbart ændret sig siden version 0.2, som var den jeg lavede pakkeprogrammet til. Jeg har netop prøvet at lave et nyt pakkeprogram med den rette sti, og nu ved jeg, hvorfor jeg i sin tid fjernede SunTray fra guiden. Der er to problemer:

Jeg havde lavet det, så man fik en advarsel om, at alarmen ikke ville virke, hvis man lukkede Sunbird (parameteren -warn). Men med den nye version advares man også, når Sunbird minimeres, og det er lidt trættende. Jeg kan selvfølgelig blot fjerne -warn, men ...

Når Sunbirds programvindue åbnes første gang, ser det sådan ud:

Billede

Og man skal så trække vinduet ud til den rette størrelse. Størrelsen huskes kun indtil programmet lukkes, næste gang programmet åbnes, har det atter den lille størrelse.

Oplever du ikke det problem? Og hvis ikke: Hvilke parametre bruger du på SunTray?

Jeg har indtil videre atter fjernet SunTray fra guiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » søn jun 08, 2008 11:02

Oplever du ikke det problem? Og hvis ikke: Hvilke parametre bruger du på SunTray?

Nej og ingen

Men alternativt kunne man rette 'Minimize to tray' til så den virker i nyere Sunbirds samt bagefter rette 'Minimize to tray enhancer' til også og lægge dem ind.
Jeg har i begge de to udvidelser sat flueben ved alt, og oplever ikke at det får Sunbird til at starte dobbelt

om det har at gøre med mit valg af styresystem ved jeg ikke, bruger XP med SP3
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 08, 2008 11:40

Klattrup skrev:

Nej og ingen

Ok, parametrene er for at starte Sunbird op i baggrunden, så man ikke manuelt skal minimere programmet ved start af computeren. Men det kunne måske være en løsning at undlade parametrene, hvis ikke dine foreslåede alternativer er bedre. Kan de starte Sunbird minimeret?

Jeg sidder og kæmper med en opdatering af Firefox-siderne, så de kan være klar til udsendelsen af Firefox 3, men jeg vil prøve at kigge nærmere på en løsning til Sunbird, når jeg er færdig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » søn jun 08, 2008 11:55

Kan de starte Sunbird minimeret?

Ja, eller rettere det er enhanceren der gør det, men som skrevt, de skal rettes til, kan svjh ikke installeres out-of-the-box fra addons.mozilla.org da de ikke er gjort klar til nyere versioner af sunbird

Billede <-- Indstillinger i enhanceren
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 08, 2008 12:04

Tak, det ser jo fint ud. Jeg vender tilbage, når jeg er færdig med Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 24, 2008 23:32

Jeg har nu opdateret guiden til Sunbird med et afsnit om de to udvidelser. Jeg har gjort dem installerbare til og med Sunbird 1.0, og jeg har samtidig oversat/nyoversat dem. De kan downloades i en zip.fil.

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... -trin.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne