Menu bevares

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Jan » lør maj 31, 2008 13:36

Mange tak for svaret
Kim Ludvigsen skrev:Det er ikke helt det samme, men jeg må erkende, at jeg ikke selv har helt styr på forskellen.

Det glæder mig, så er spørgsmålet jo ikke helt tåbelig. Men det kan så undre mig, at programmøren ikke definerer sit program så eksperter fatter det. Hvordan havde han så tænkt sig vi andre skulle kunne bruge det.

Svaret giver mig inspiration til at prøve en masse ting med mine afstands problemer. Finder jeg ud af noget brugbart vender jeg tilbage i en anden tråd.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 31, 2008 14:13

Jan skrev:Men det kan så undre mig, at programmøren ikke definerer sit program så eksperter fatter det. Hvordan havde han så tænkt sig vi andre skulle kunne bruge det.

Det er ikke programmøren, han følger blot css-standarden. Og der er sikkert også en god grund til at have både margin og afstand, jeg kender den bare ikke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs jun 03, 2008 4:05

Kim Ludvigsen skrev:For at skjule den ekstra menu i IE6 (og ældre IE'er) skal du indsætte dette lige foran <div class="fastmenu">:

<!--[if lt IE 7]>
<div style="display:none;">
<![endif]-->

Og dette lige efter div'en med fastmenu, altså lige før <div class="menu">:

<!--[if lt IE 7]>
</div>
<![endif]-->

Det betyder, at alt mellem de to koder (i dette tilfælde fastmenuen) vil være usynligt for alle Internet Explorer, der er ældre end IE7.

Til orientering. Det virker ikke i IE 4, men jeg er ligeglad.

Vil det i grunden ikke være bedre at bruge den <!--[if lt IE 7]> kode i filmklippene, i stedet for denne <!--[if !IE 6]>-->. Jeg kan nemlig se der er en hvid kasse under klippene i IE 5, men det overrasker nu ikke.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 03, 2008 5:27

Jan skrev:Vil det i grunden ikke være bedre at bruge den <!--[if lt IE 7]> kode i filmklippene, i stedet for denne <!--[if !IE 6]>-->. Jeg kan nemlig se der er en hvid kasse under klippene i IE 5, men det overrasker nu ikke.

Det vil ikke virke med <!--[if lt IE 7]>, for så får man den modsatte virkning - at det bliver læst af ældre browsere i stedet for at blive ignoreret af ældre browsere. Det er nødvendigt at bruge "!" (er ikke). Men jeg vidste ikke, om "!" virker sammen med "lt" (mindre end), altså <!--[if !lt IE 7]>, så jeg valgte i stedet at se helt bort fra IE'er ældre end version 6.

Bruger man IE 5.5, 5 eller 4 er man altså også selv ude om det, og der er mange andre sider, der ikke vil virke i disse oldsager. IE6 blev trods alt udsendt tilbage i 2001, så de fleste har haft tid til at opgradere.

Jeg havde heller ikke lyst til at eksperimentere alt for meget med koden, for reelt virker den ikke, som den skal. Den rigtige kode skulle være <!--[if !IE 6]>, men det virker ikke korrekt. Jeg var nødt til at indsætte ">--", så det blev <!--[if !IE 6]>-->. Jeg kan ikke lige huske, om det var IE6, IE7 eller de alternative browsere, der kløjes i det uden ">--".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs jun 03, 2008 14:13

Mange tak Kim.

Der er ingen grund til at opdatere til gamle browsere, det er vi helt enige om. Det var nu heller ikke noget jeg havde tænkt mig at bruge lang tid på. Uvist af hvilke årsag får jeg besøg fra gamle browsere. Mit bedste gæt er, at det er gamle fjolser som glor. Indholdet på mine sider interesserer, næppe ret mange unge mennesker.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne