Ukendt fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ukendt fil

Indlægaf kjeld_7 » ons feb 25, 2015 16:58

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg får jævnligt en besked på min pc som min TDC-sikkerhedspakke spørger om jeg vil åbne, men der står ikke noget om, hvad det er filen indeholder.
Så jeg åbner den ikke. Filen hedder wshelper.exe.
Er der nogen, der ved hvad det er for en fil - og skal jeg lade være med at åbne den?

Mvh
Kjeld

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
kjeld_7

Re: Ukendt fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2015 17:51

Hej Kjeld

Er det ved start af computeren, du bliver spurgt? Der må være noget, som forsøger at starte programfilen, og det kan fx være fordi, programmet er sat til at starte sammen med Windows.

Filnavnet bruges af et program, der hedder Wondershare Studio. Men det misbruges også af malwareprogrammer. Hvis du ikke har Wondershare Studio installeret - det er et videokonverteringsprogram - så har du fået snavs på computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre feb 27, 2015 9:38

Hej Kim

Tak for svar.
Næh.. der er ikke noget mønster i, hvornår beskeden dukker op, men det gør den altså engang imellem.
Jo jeg har Wonder Share installeret, så jeg forstår ikke hvorfor programmet vil have mig til at installere det igen.
Skal jeg blot sige ok til installationen? Jeg har (tilsyneladende) ikke noget snavs på min pc - mit tdc-virusprogram samt AdwCleaner fortæller i hvert fald ikke noget om det.

Venlig hilsen
Kjeld
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 27, 2015 10:38

Ok, når du har Wondershare Studio installeret, så er der nok ikke tale om misbrug af filnavnet. Filen kan logge brugen af tastaturet og ændre på andre programmer, derfor betragtes den af nogle sikkerhedsprogrammer som skadelig eller potentielt skadelig. Det er derfor filen bliver stoppet af dit sikkerhedsprogram.

Så vidt jeg kan se, er det et konverteringsprogram til video, og sådan et har normalt ikke brug for at kunne logge tastaturtryk - det plejer mest at være slemme programmer, som vil aflure koder, der gør den slags. Lad være med at åbne filen, og hvis du kan, så bed sikkerhedsprogrammet huske denne handling, så du ikke bliver spurgt gentagne gange.

Du kan også forhindre programmet i at blive forsøgt startet sammen med Windows, men det er længe siden, jeg har haft med den slags at gøre i Windows, så der må vi lige have en anden på banen.

Hvis du ikke har meget brug for Wondershare Studio, så afinstaller programmet, så slipper du også for meddelelserne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt