Sikkerhedsadvarsel

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sikkerhedsadvarsel

Indlægaf Munchped » lør nov 01, 2014 19:39

Hej,
Jeg kører Windows 7 med alle relevante opdateringer, antivirusprogram er gratisudgaven af Avast. Af en eller anden grund som jeg ikke længere husker, har jeg også McAfee Security Scan Plus.
Den sidste måneds tid er det flere gange sket at computeren pludselig kommer med en talt meddelelse "Betænkeligt element fundet". Desværre er det endnu ikke sket mens jeg har siddet ved computeren, og når jeg sætter mig hen og forsøger på at finde ud af hvad der er i vejen, kan jeg ikke finde ud af hvilket program der kommer med meddelelsen. Jeg kan ikke se noget i logbogen om problemet.
Forslag efterlyses.
På forhånd tak.
munchped

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/38.0.2125.104 Safari/537.36
Munchped

Re: Sikkerhedsadvarsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 04, 2014 5:23

Undskyld det lidt sene svar.

Hvordan kan du se, at der har været en talt meddelelse, hvis du ikke har siddet ved computeren? Det lyder for øvrigt totalt fuldstændigt vanvittigt at advare brugeren uden at give brugeren mulighed for at gøre noget. Jeg har ikke prøvet de to nævnte sikkerhedsprogrammer for nylig, men bruger de i det hele taget talte advarsler? Måske det er noget helt andet, der er på spil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 04, 2014 8:45

Hej igen,
Meddelelsen kommer pludselig fra computerens højtaler -- desværre er det indtil nu kun sket på tidspunkter hvor jeg ikke har siddet foran den men i sedet har befundet mig nogle meter væk. Jeg har selvfølgelig scannet computeren flere gange med begge programmer, men de finder ingenting.
Mvh
Munchped
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 04, 2014 10:31

Har du en browser åben, når det sker? Jeg tænker på, om det kan være en reklame på en hjemmeside. Nogle reklamer udskiftes autmatisk, så der kan komme en ny reklame, selvom du har været væk fra computeren et stykke tid. Næste gang, så prøv at tjekke åbne hjemmesider, om der er en reklame med nogenlunde samme budskab.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Regmos » ons nov 05, 2014 13:03

Gæst skrev:Meddelelsen kommer pludselig fra computerens højtaler....

Det behøver ikke at være noget farligt.

Avast har en helt ufatteligt irriterende lydfunktion, der bl.a. også gerne fortæller dig, når programmets virusdatabase er blevet opdateret.

Det sker, så vidt jeg husker, kun en gang i døgnet for den gratis udgave.

Lydene kan deaktiveres i indstillingerne, men jeg kan desværre ikke lige huske hvor.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Tilbage til Hjælp til alt